_DSC2872 (1).jpg
2 (1).jpg
_DSC2872 (1).jpg

The State of E-commerce 2020


Een interdisciplinair onderzoek naar de trends, uitdagingen en verwachtingen in de Nederlandse e-commerce branche.

SCROLL DOWN

The State of E-commerce 2020


Een interdisciplinair onderzoek naar de trends, uitdagingen en verwachtingen in de Nederlandse e-commerce branche.

In The state of e-commerce kijken we naar de huidige staat en de toekomst van de e-commerce-branche. We hebben hiervoor dertien specialisten op e-commerce gebied geïnterviewd. Zo kunnen we ons vakgebied vanuit verrassende en scherpe invalshoeken bekijken.

Doordat onze partners in verschillende vakgebieden opereren, is The state of e-commerce een interdisciplinaire blik op ons werkveld. Hierdoor kunnen we de huidige en toekomstige stand van zaken goed uitkristalliseren. Samen met onze partners schetsen we een duidelijk beeld van wat er nu gebeurt en wat webshops te wachten staat. De rode draad? De opkomst van marketplaces en superniches. In The state of e-commerce bekijken we ons vakgebied vanuit drie invalshoeken:

  1. De huidige staat van e-commerce in Nederland 

  2. De e-commerce-trends van 2020

  3. Toekomstige uitdagingen voor e-commerce.


Via de vier onderstaande blokken kun je de verschillende hoofdstukken lezen. Daarnaast zijn de geïnterviewde specialisten onderaan deze pagina vermeld.


Deel 1: De staat van e-commerce in Nederland

Onze partners zitten midden in de wereld van e-commerce. Daardoor hebben ze fantastisch zicht op de ontwikkelingen in hun vakgebieden. Wat opvalt? Ondanks dat iedereen zijn eigen werkveld heeft, komen veel ontwikkelingen overeen. De belangrijkste…

Deel 2: Trends in e-commerce

Het is al genoemd: de twee trends die voor de meeste verandering gaan zorgen, zijn marketplaces en superniches. Deze ontwikkeling is zeer ingrijpend en doet zich niet alleen voor in e-commerce. Onze hele economie gaat erdoor veranderen. De nieuwe economie…

 

Deel 3: (Toekomstige) uitdagingen voor Nederlandse e-commerce organisaties

De groei van marketplaces en superniches brengt de nodige uitdagingen mee. Het hele e-commerce-landschap wordt hierdoor opgeschud en het is lastig om nu al te voorspellen wat deze extreme tegenstelling van grootschalige en kleinschalige partijen gaat brengen.

Deel 4: Conclusie

In The state of e-commerce stond ons vakgebied centraal. Wat is de huidige staat en de toekomst van de e-commerce-branche? Het is een flinke uitdaging om hier een antwoord op te geven. Daarom hebben we voor drie invalshoeken gekozen: de laatste ontwikkelingen, trends en toekomstige uitdagingen voor e-commerce.

2 (1).jpg

Onderzoek & Partners


Een goed onderzoek vermeldt altijd partners, en bronnen. We zijn erg blij dat de volgende mensen en organisaties hebben meegewerkt aan ons onderzoek.

Onderzoek & Partners


Een goed onderzoek vermeldt altijd partners, en bronnen. We zijn erg blij dat de volgende mensen en organisaties hebben meegewerkt aan ons onderzoek.

Ray Bogman

Senior Business Solutions Architect

Thijs van Schadewijk

Oprichter en Managing Director

Sander Mangel

Technology Leader

Tjitte Folkertsma &

Juran van Breukelen

Commercieel Directeur & Client Services Manager

Klaas Sangers

Software Architect

Erik Serré

Partner Manager bij Buckaroo

Michiel Gaasterland

Chief Brand Officer

Stefan van Opstal

Eigenaar en Commercieel Directeur

Milan Bosman

Managing Partner

Tony Majidi

Benelux Sales Manager

Karl Stone

Regional Manager Europe

Sanne Bolkenstein

Manager Sales en Marketing

Robert Schippers

Medeoprichter