In april 2015 vieren wij ons 10-jarig jubileum! Daarom blikken we in deze blog terug op de vlucht die MediaCT de afgelopen jaren heeft genomen. Het voelt nog zo kort geleden dat we vanuit de woonkamer van een studentenwoning startten met het bedrijf. Met trots kunnen we stellen dat de afgelopen 10 jaar een groot succes zijn geweest. Waren we in 2005 nog maar met zijn drieën, inmiddels zijn we een team van 22 toppers. Zonder hen hadden wij deze groei niet kunnen realiseren. Hieronder leest u meer over waar we staan na 10 jaar en hoe we hier zijn gekomen.

Waar staan we nu?

Als Magento Gold Solution Partner behoren we op dit moment tot de top van de Magento aanbieders in de BeNeLux. We werken maand in, maand uit intensief samen met onze klanten en boeken samen met hen vooruitgang in het realiseren van hun e-commerce strategie. Het is prachtig om te zien hoe onze klanten de afgelopen jaren zijn gegroeid!

Hoe zijn we hier gekomen?

De ontwikkeling van full-service internetbureau naar e-commerce bureau ging niet zonder slag of stoot. Tijdens het bewandelen van deze weg zijn we voor een hoop keuzes komen te staan. Aan de strategie is een hoop veranderd. In 2005 lag de focus vooral op het ontwikkelen van conversiegerichte websites, maar na een paar jaar braken we door op de e-commerce markt. In 2008 zijn we begonnen met het ontwikkelen van webwinkels. Ook in 2010 bleef de groei doorgaan en ondergingen we een duidelijke herpositionering. Sinds dat jaar richten we ons voor 100% op de ontwikkeling van Magento webwinkels en positioneren we ons als strategisch partner op het gebied van techniek. In datzelfde jaar is de keuze gemaakt om van ‘internet & marketing bureau’ naar ‘e-commerce bureau’ te gaan.

In 2009 zijn we begonnen ons te profileren in de markt van Magento webwinkels. Het begon met een Magento partnerschap en als resultaat mogen we ons sinds 2013 ‘Magento Gold Partner’ noemen. Als Magento ontwikkelbureau zijn we trots op het aantal Magento certificaten dat we in ons bezit hebben. De afgelopen jaren hebben maar liefst alle ontwikkelaars minimaal één van de vier Magento certificaten behaald. Vijf van onze ontwikkelaars zijn zelfs in het bezit van alle vier Magento certificaten. Wist je dat er wereldwijd 17 volledig gecertificeerde Magento ontwikkelaars zijn? Daarvan werken er dus vijf bij MediaCT!

Sinds 2013 bieden we een onderscheidende dienst aan, namelijk de MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service (kortweg MOOS). De afnemers van deze dienst hebben een vaste ontwikkelaar, gegarandeerde uren in de planning en non-stop, 24/7 ondersteuning. Met deze unieke dienst leggen we de nadruk op kwaliteit en service, ons belangrijkste speerpunt.

Ook zijn we erg trots op de gewonnen award afgelopen week tijdens het jaarlijkse internationale Imagine Commerce event in Las Vegas. Onze klant Beaumotica werd eerste in de categorie ‘Best Tiny-Screen/Mobile Experience’. Beaumotica is het eerste Nederlandse bedrijf dat op dit event met een prijs naar huis gaat!

Over 10 jaar…

We zijn al een heel eind gekomen. Maar dat betekent zeker niet dat we nu achterover gaan leunen! We blijven ambitieus en in de komende 10 jaar willen we door blijven groeien door sterker te worden in wat we doen en onze klanten vérder te helpen!

Namens het hele team van MediaCT bedanken we iedereen met wie we de afgelopen jaren hebben mogen samenwerken. Op naar het volgende jubileum!

Jubileumreis MediaCT

Dat het 10-jarig bestaan van MediaCT met een lang weekend weg gevierd zou worden, was wel duidelijk. Met die ene geheimzinnige instructie: “Neem je paspoort en minstens één paar zwarte sokken mee” wist niet een van de collega’s waar het uitje ons zou brengen. Op vrijdagochtend stond iedereen om 06.00 uur vol verwachting klaar voor vertrek. Onderweg in de bus, terwijl we ons kostelijk vermaakten met alle spellen die Fenna had voorbereid, zoals de origineelste ‘Wie ben ik?!’ ooit en een spannende ‘Ken-je-collega-Koewizzz’, kwamen er eindelijk een paar hints over onze bestemming. Na een paar rondes ‘Petje op Petje’ af werd het duidelijk: we gingen naar Parijs!

Na aankomst in Parijs, rond 16.00 uur, hadden we wat tijd voor onszelf om de stad een beetje te verkennen. Niet dat we ver kwamen, want na anderhalve straat en twee stappen waren we bij het Panthéon, met daar tegenover een belangrijke trekpleister van de Franse hoofdstad: The Bombardier! Een Engelse pub waar je geweest moet zijn als je een weekendje Parijs doet. De halve liters en de wijntjes vonden gretig aftrek, en het was maar goed dat we nog iets anders in de planning hadden staan, anders hadden we die eerste avond verder niets van Parijs gezien.

Rond 20:30 uur werden we verwacht bij Marina-de-Paris (allemaal voortreffelijk geregeld door Annemarie van Bella Vita Events) voor een dinner cruise over de Seine.

Na het eten toonden Igor en Fenna hun verbazingwekkende Salsa-skills terwijl we langs de verlichte Tour Eiffel voeren. We sloten de dag af met een romantische wandeling langs de Seine.

Op zaterdag ging voor bijna iedere MediaCT’er een kinderdroom in vervulling: Disneyland! Vol spanning wachtten we in de rijen voor de Rock ‘n Rollercoaster, Big Thunder Mountain, Indiana Jones, Crush’s Coaster en vele andere attracties, om vervolgens blootgesteld te worden aan enorme G-krachten en verbijstering.

De spannendste was toch wel de Tower of Terror, een gesimuleerde vrije val-attractie gebaseerd op de televisieserie The Twilight Zone. Iets om nog lang over na te praten!

Zondagochtend regende het pijpenstelen, waardoor we de fietstocht moesten laten overgaan, maar dat mocht de pret niet drukken. We gingen in groepjes op pad om de Eiffeltoren van dichtbij te bekijken en de beste koffietentjes van Parijs uit te proberen. De laatste uren in Parijs genoten we van een gezamenlijke lunch, waarna we met z’n allen, moe maar voldaan, weer de bus inkropen.

Tijdens de gehele trip is Jasper druk in de weer geweest met zijn camera. Hij heeft alle beelden gemonteerd tot een prachtig filmpje. Benieuwd naar een sfeerimpressie? Bekijk dan het filmpje hieronder. Jasper, bedankt!

O, en die zwarte sokken? Die kwamen zondag van pas, zodat we allemaal met droge voeten terug naar huis konden.