Viewing entries in
E-commerce trainingen

Social Media Strategie

Veel bedrijven zijn reeds begonnen met sociale media. En terecht. De social customer is immers een feit. En paid media verliest steeds meer kracht ten gunste van earned media. Maar lang niet alle bedrijven hebben succes met sociale media. Volgens gastschrijver Jarno Duursma, Social Media consultant, trainer en spreker, komt dat door het ontbreken van een goede sociale media strategie. In dit artikel legt hij uit wat de juiste stappen zijn, hoe je die kunt vertalen naar je eigen bedrijf en hoe je op deze manier een goede sociale media strategie kunt schrijven.

1 Comment

Doelen instellen in Google Analytics

Het meten van doelen is een essentieel en handig hulpmiddel binnen Google Analytics. De doel-metingen geeft je als e-commerce manager of marketeer veel inzicht in de resultaten van je inspanningen. Maar hoe stel je deze doelen in? In dit artikel leg ik stap voor stap uit hoe je zelf eenvoudig doelen aan je Google Analytics account kunt toevoegen.

1 Comment

Magento WYSIWYG editor insights

Je kent het wel, de WYSIWYG editor waar je tekst mee op de pagina's van je website of webshop plaatst. Ook het CMS gedeelte van Magento bevat de WYSIWYG editor. Heel handig maar de editor wekt vanwege zijn naam vaak de verkeerde indruk. WYSIWYG is namelijk een acroniem voor “What You See Is What You Get”. Maar is dit wel zo? We zien de verwachtingen en het gebruik van de editor vaak verkeerd zijn. Onze e-commerce developer Jasper Zeinstra is expert op het gebied van front-end visualisering en geeft in dit artikel heldere uitleg en insights voor een optimaal gebruik van de editor voor jouw webshop.

Verbeter de laadtijd van je webshop

Laadtijden, een onderwerp waar je ondertussen al lang van op de hoogte bent of wat door dit artikel leidt tot een openbaring. Het onlangs gepubliceerde ‘Ecommerce Page Speed & Web Performance Spring 2013’ rapport van State of the Union komt namelijk met opzienbarende berichten. Anno 2013 worden pagina’s van webshops er volgens het rapport niet sneller op. In tegendeel, laadtijden zijn juist binnen een jaar met 22% gestegen!

Integreer het retourproces in je Magento webshop

Webshopretouren, het blijft een onderwerp waar veel webwinkeliers het moeilijk mee hebben. Wat is de meest effectieve en efficiënte manier voor het afhandelen van retouren en hoe kan ik dit voor mijn webshop zo goed mogelijk opzetten? Vanuit eigen praktijkervaring en adviseur op het gebied van  webshopretouren vertelt gastschrijver Douwe Koops je in dit artikel hier alles over. 

Scoren in Google met je webshop anno 2013

Met je shop goed gevonden worden in Google wil iedereen. Maar wat kun je hier precies aan doen en wat is er in de tussentijd allemaal veranderd? Deze week gaat gastschrijver Edwin Dijkstra met de e-commerce training in op hoe je anno 2013 beter met je webshop kunt scoren in Google.

2 Comments

Verhoog je omzet door het effectief inzetten van klantenbeoordelingen!

Klantenbeoordelingen zijn een krachtig middel om de online conversie van je webshop te verhogen. Gastschrijver Michèl Tel zet klantenbeoordelingen als online marketeer & e-commerce manager van de webwinkel Datona.nl zeer effectief in. In dit artikel bespreekt hij uit eigen ervaring zijn bevindingen en geeft hij duidelijke tips hoe je dit ook voor jouw webwinkel kunt inzetten.

2 Comments

2 Comments

A/B Testing - Conversie verhogend en optimaliserend

In meerdere van onze weblog artikelen is het onderwerp conversie optimalisatie al aan de orde gekomen. Zo schreven we over het optimaliseren van je content, je productfoto's en natuurlijk je webpagina’s om de conversie te bevorderen. Met testingtools kun je voorkomen dat je vanuit een fingerspitzengefühl aanpassingen of wijzigingen aanbrengt. In dit artikel bespreken we de meest eenvoudige en daarom ook de meest toegankelijke testingtool die je voor je webwinkel kunt inzetten: ‘A/B testing’.

2 Comments

Productfoto's maken voor je webshop

Productfoto's, het is een essentieel onderdeel waarmee je met je e-commerce onderneming kunt blijven optimaliseren. Goede voorbereiding is hierbij enorm belangrijk. In deze e-commerce training vertelt gastschrijver Edwin Dijkstra je hier alles over.

2 Comments

Trend: E-commerce 3.0 - Een nieuw tijdperk

Het jaar 2012 ligt achter ons en we zijn helemaal klaar voor het nieuwe jaar. Wat kunnen we verwachten van 2013 en waar kunnen we met het oog op de toekomst als ondernemer op inspelen? In dit artikel ga ik in op de grootste trend en ontwikkeling binnen e-commerce. Namelijk, het begin van het tijdperk ‘E-commerce 3.0’.

2 Comments

Magento en E-commerce training overzicht

Magento en E-commerce training overzicht

Bij MediaCT hebben we veel geïnvesteerd in tips & tricks voor Magento en trainingen in e-commerce. Informatie die voor veel van onze klanten als zeer waardevol is gebleken. Het heeft wat tijd gekost, maar het is een enorme diversiteit aan artikelen geworden!

4 Comments

Het aanmaken van couponcodes in Magento

De ervaring leert dat couponcodes zorgen voor een betere conversie en de mogelijkheid geven om goed te meten wat de effecten zijn van on- en offline campagnes. Hoe voer je een couponcode in voor jouw webwinkel? In dit artikel beschrijft developer Glenn Glerum hoe je verschillende couponcodes in Magento kunt aanmaken.

4 Comments

2 Comments

Google Tag Manager

Onlangs heeft Google een nieuwe gratis tool gelanceerd, Google Tag Manager. Naast Google Analytics stapt Google  opnieuw met een gratis tool een betaalde markt in. Google Tag Manager gaat hiermee de concurrentie aan met bestaande en betaalde tag management tools. Hoog tijd dus om te kijken of Google Tag Manager ook voor jouw webwinkel van belang kan zijn.

2 Comments

E-commerce en administratie

Administratie is een wezenlijk onderdeel van elke e-commerce onderneming. Hoe beter de administratie is ingericht, hoe soepeler processen gaan lopen. Op e-commerce gebied bestaat de administratie uit o.a. boekhouden, factureren, bijhouden van de voorraad en creditnota’s.

Een marketingplan schrijven

5 Comments

Een marketingplan schrijven

Veel ondernemers of marketeers schrijven niet een marketingplan. Het is lastig en kost tijd. Volgens gastschrijver Edwin Dijkstra hoeft dit niet zo te zijn. Een marketingplan is van grote waarde voor je onderneming en is wellicht niet zo moeilijk als je denkt. In dit artikel bespreekt Edwin hoe je een marketingplan schrijft. Ook vind je in dit artikel enkele tools die je helpen bij het opstellen van het plan.

5 Comments

Ben jij al actief met Google+?

Google heeft op 28 juni 2011 haar sociale netwerk Google+ gelanceerd en heeft nu ruim 400 miljoen gebruikers. Google+ gaat de concurrentiestrijd aan met Facebook en streeft er naar om hét sociale netwerk te worden. Wat Google+ extra interessant maakt, is dat er wordt verwacht dat Google+ de vindbaarheid van je webwinkel in Google zal beïnvloeden. Wees je daarom bewust van deze ontwikkeling en ontdek in deze training wat Google+ voor jouw webwinkel kan betekenen.

Optimaliseer voor betere lees- en vindbaarheid

Veel veranderingen hebben zich de afgelopen jaren voorgedaan op het gebied van vindbaarheid in zoekmachines. Content marketing, het aanbieden van waardevolle en relevante content zoals behandeld in voorgaand artikel, neemt voor vindbaarheid binnen zoekmachines een steeds belangrijkere rol in. Maar ook ligt het optimaliseren van je webpagina’s hier aan ten grondslag.

Hoe 'content' is jouw webwinkels marketing?

Het ‘Content Marketing Survey Report 2012’, uitgevoerd door Econsultancy, heeft uitgewezen dat 90% van de ondervraagde digitale marketeers, geloven dat content marketing binnen 1 jaar van zeer grote betekenis zal zijn. Bedrijven worden steeds meer ‘publishers’ waardoor content marketing een op zichzelf staande discipline wordt. In deze training leggen we uit wat content marketing precies inhoudt en hoe je dit voor je webwinkel kunt toepassen.

Mailinglijst, hét fundament van je marketing

Veel webwinkeliers focussen zich alleen op de conversie van hun verkoop, maar richten zich niet op de conversie van het binnenhalen van waardevolle e-mailadressen. Elke nieuwsbriefabonnee betekent een consument die je niet meer via een ander marketingkanaal hoeft te bereiken. Voor deze consument hoef je bijvoorbeeld geen Google Adwords meer in te zetten om ze op de hoogte te stellen van je producten. E-mailadressen vormen dus een belangrijke bron van je marketing en in dit artikel gaat Alex van Ginneken, internet marketeer, in op hoe je actief en effectief kunt bouwen aan je mailinglijst.

Magento biedt B2B kansen voor webshops

Binnen de wereld van Business-to-Consumer (B2C) webwinkels blijft de concurrentie groeien en raakt de B2C markt steeds meer verzadigd. Het kan daarom lucratief zijn om te kijken wat voor perspectief de B2B markt je huidige B2C webwinkel biedt. In deze training gaan we in op de mogelijkheden binnen Magento om de B2B markt te bedienen.