Na de eerste dag van de drukbezochte Webwinkel Vakdagen mochten we weer een mooie groep gasten verwelkomen op een van onze diners. Samen met Magento, Spaaza, AdResults en Akeneo organiseerden we het eerste diner van 2019 in de Domtoren in Utrecht. Deze bijzondere locatie was het toneel voor een sfeervolle avond met 60 gasten.

Webwinkel Vakdagen MediaCT diner dinner


Na een korte geschiedenisles over de Domtoren van avondvoorzitter Aragorn Meulendijks schoven de gasten aan onder het genot van een heerlijk drankje en een hapje. Hierna werd Wil Salden, e-commerce manager van Obelink gevraagd om samen met Akeneo en MediaCT een kort overzicht te geven van de recente product information management (PIM) implementatie bij Obelink, en de toekomst van de webshop en loyalty integratie. Met Magento en Magement bouwt Obelink door aan een toekomstbestendig IT landschap.

Daarna was het de beurt aan Leon Meuwese die namens FNG Group, de overkoepelende naam achter onder andere Expresso, Claudia Sträter, Steps en Miss Etam, sprak over hoe zij het loyaltyprogramma van Spaaza integreerden. Een klant verwacht in deze digitale tijd dat ze zowel offline als online bediend kunnen worden, en dat bij een loyaltyprogramma dit naadloos in elkaar over kan lopen. Daarnaast is het voor een retailer belangrijk om te weten wat een klant offline bij je aanschaft. Mocht er dan bijvoorbeeld nog een item in het digitale winkelmandje zitten, maar heeft de klant deze al in een winkel gekocht, dan is het vanuit marketingoogpunt niet interessant om een "abandoned cart-email" te versturen. Door deze integratie naadloos te laten doorlopen wordt deze email dan niet meer verstuurd, omdat de organisatie meer inzicht heeft in het offline en online gedrag van klanten. Slimme loyalty programma’s zijn dus een oplossing voor omnichannel retailers!

Bekijk hieronder een aantal foto's van het evenement:

Heb je interesse om een keer bij het diner aan te sluiten? Bekijk dan ook de eerdere events, en geef aan dat je interesse hebt!