E-commerce trainingen

Social Media Strategie – E-commerce training

Veel bedrijven zijn reeds begonnen met sociale media. En terecht. De social customer is immers een feit. En paid media verliest steeds meer kracht ten gunste van earned media. Maar lang niet alle bedrijven hebben succes met sociale media. Volgens gastschrijver Jarno Duursma, Social Media consultant, trainer en spreker, komt dat door het ontbreken van een goede sociale media strategie. In dit artikel legt hij uit wat de juiste stappen zijn, hoe je die kunt vertalen naar je eigen bedrijf en hoe je op deze manier een goede sociale media strategie kunt schrijven. De zijn stappen zijn afkomstig uit het ‘Smart social media model’ en staan beschreven in zijn boek ‘Sociale media strategie in 60 minuten’.
Lees meer

Magento WYSIWYG editor insights – E-commerce training

Je kent het wel, de WYSIWYG editor waar je tekst mee op de pagina’s van je website of webshop plaatst. Ook het CMS gedeelte van Magento bevat de WYSIWYG editor. Heel handig maar de editor wekt vanwege zijn naam vaak de verkeerde indruk. WYSIWYG is namelijk een acroniem voor “What You See Is What You Get”. Maar is dit wel zo? We zien de verwachtingen en het gebruik van de editor vaak verkeerd zijn. Onze e-commerce developer Jasper Zeinstra is expert op het gebied van front-end visualisering en geeft in dit artikel heldere uitleg en insights voor een optimaal gebruik van de editor voor jouw webshop.
Lees meer

Verbeter de laadtijd van je webshop – E-commerce training

“The internet has to be fast” – Steve Jobs

Laadtijden, een onderwerp waar je ondertussen al lang van op de hoogte bent of wat door dit artikel leidt tot een openbaring. Het onlangs gepubliceerde ‘Ecommerce Page Speed & Web Performance Spring 2013’ rapport van State of the Union komt namelijk met opzienbarende berichten. Anno 2013 worden pagina’s van webshops er volgens het rapport niet sneller op. In tegendeel, laadtijden zijn juist binnen een jaar met 22% gestegen!

Lees meer

Integreer het retourproces in je Magento webshop

Webshopretouren, het blijft een onderwerp waar veel webwinkeliers het moeilijk mee hebben. Wat is de meest effectieve en efficiënte manier voor het afhandelen van retouren en hoe kan ik dit voor mijn webshop zo goed mogelijk opzetten? Vanuit eigen praktijkervaring en adviseur op het gebied van  webshopretouren vertelt gastschrijver Douwe Koops je in dit artikel hier alles over.

Lees meer

Verhoog je omzet door het effectief inzetten van klantenbeoordelingen!

Klantenbeoordelingen zijn een krachtig middel om de online conversie van je webshop te verhogen. Gastschrijver Michèl Tel zet klantenbeoordelingen als online marketeer & e-commerce manager van de webwinkel Datona.nl zeer effectief in. In dit artikel bespreekt hij uit eigen ervaring zijn bevindingen en geeft hij duidelijke tips hoe je dit ook voor jouw webwinkel kunt inzetten.


Lees meer

A/B Testing – Conversie verhogend en optimaliserend

To test, or not to test…

In meerdere van onze weblog artikelen is het onderwerp conversie optimalisatie al aan de orde gekomen. Zo schreven we over het optimaliseren van je content, je productfoto’s en natuurlijk je webpagina’s om de conversie te bevorderen. Met testingtools kun je voorkomen dat je vanuit een fingerspitzengefühl aanpassingen of wijzigingen aanbrengt. In dit artikel bespreken we de meest eenvoudige en daarom ook de meest toegankelijke testingtool die je voor je webwinkel kunt inzetten: ‘A/B testing’.

Lees meer

Trend: E-commerce 3.0 – Een nieuw tijdperk

EvolutieEvolutie – De geleidelijke ontwikkeling, waarbij uit eenvoudig gebouwde soorten steeds ingewikkelder soorten ontstaan.

Het jaar 2012 ligt achter ons en we zijn helemaal klaar voor het nieuwe jaar. Wat kunnen we verwachten van 2013 en waar kunnen we met het oog op de toekomst als ondernemer op inspelen? In dit artikel ga ik in op de grootste trend en ontwikkeling binnen e-commerce. Namelijk, het begin van het tijdperk ‘E-commerce 3.0’.


Lees meer

Pagina 1 van 41234