Ook dit jaar waren we als MediaCT weer goed vertegenwoordigd tijdens E-commerce Live. Onze diverse roundtables werden goed bezocht, en we hadden goede gesprekken met bezoekers. Hoewel het prachtig weer was, was heel e-commerce minnend Nederland (en België) weer naar Amsterdam afgereisd om alle ins en outs te horen over strategie, marketing in e-commerce en technische hoogstandjes in de e-commerce!

ecl-3.jpg

Een webshop live in 10 dagen, slimme productinformatie en data integratie platform Magement

Scrum Master Rieks Visser bracht een verhaal over hoe het mogelijk is om in 10 dagen een nieuwe webshop live te hebben met de scrum methodiek. Daarbij illustreerde hij hoe het bouwen van een webshop kan worden vergeleken met een huis op sommige vlakken, en wat de voorwaarden voor een initiële versie van een webshop zijn. Product Consultant Jelle Kingma nam bezoekers mee in de wereld van product information management, en hoe dit ingezet kan worden om de conversie op een webshop te verhogen. Daarnaast was Integration Consultant Niels van der Linden aanwezig voor twee sessies over de mogelijkheden van data integratie platform Magement, en wat dit oplevert voor partijen met een e-commerce platform.

ecl-4.jpg
ecl-1.jpg
ecl-2.jpg

Succesvol B2B inzetten met een B2C webshop

Om 12 uur betraden Tjitte en Ton Willemse het podium in zaal 5 om te spreken over hoe Elektrototaalmarkt gebruikt maakt van de mogelijkheden van Magento B2B in Magento 2. Wat zijn de uitdagingen, wat zijn de lessen, en hoe start je zoiets als je gewend bent om voornamelijk particuliere klanten via je webshop te bedienen? Bekijk hieronder de opname van deze presentatie.


Benieuwd naar deze onderwerpen en hoe wij organisaties hiermee verder helpen?