Goed nieuws! Volgens een recent geplaatst artikel van Thuiswinkel.org is de ecommerce branche in Nederland het afgelopen jaar wederom gegroeid. De online bestedingen stegen in 2013 met 8.5% naar maar liefst €10,6 miljard.

De 8.5% groei in online bestedingen ten opzichte van 2012 is niet de enige waarneming in het Thuiswinkel Markt Monitor onderzoek. Een van de belangrijkste oorzaken voor de groei van de online bestedingen was de groei in het aantal online bestellingen. Deze steeg in 2013 met 11% naar 100 miljoen. In 2012 deden consumenten gemiddeld 8 online bestellingen per persoon. In 2013 steeg dit naar gemiddeld 9 per persoon. Het aantal Nederlands dat in 2013 een online aankoop deed was 10,8 miljoen. Dit was 2% meer dan het aantal personen dat in 2012 een online aankoop deed.

Verwacht wordt dat ook in 2014 de markt voor online bestellingen weer zal groeien. Aan deze groei liggen verschillende ontwikkelingen ten grondslag. Een van deze ontwikkelingen is de groei van het mobiele kanaal. Door het stijgende gebruik van smartphones en tablets zijn consumenten steeds vaker online. Daarnaast zal in 2014 de ecommerce branche ook weer toenemen door het consumentenvertrouwen wat langzaam weer terugkomt door de groeiende economie.