Op 30 mei, na E-commerce Live! verzamelden zich 50 gasten voor het tweede Ecommerce diner van 2018. In de authentieke sfeer van de Beurs van Berlage kwamen zij samen in Meet Berlage. In het drukke (en op de dag zelf warme) Amsterdam was er tijdens E-commerce Live! al heel wat informatie en inspiratie opgedaan. Met als thema Business Intelligence haalde het diner onze gasten uit de waan van de dag om eens vooruit te kijken naar de mogelijkheden die Business Intelligence biedt voor e-commerce organisaties.

ecommdinnermei.jpg

Tjitte Folkertsma opende de avond, en hij introduceerde de avondvoorzitter, Gijs Nillessen. Na de amuse kregen we een kijkje in de daglijkse bezigheden van Leah Ard, Solutions Architect van Magento Business Intelligence en Jan Brooijmans, Business Intelligence Consultant en eigenaar van FocusFWD. Ze namen ons mee in de uitdagingen die er liggen op het gebied van BI, en hoe je wel of niet zou moeten beginnen.

Na het voorgerecht spraken Patrick Speijers van ROBIN en Wouter de Vries van Yoursurprise over hoe ROBIN data aanlevert op het gebied van klantenservice waarmee Yoursurprise hun processen kan optimaliseren. De combinatie met andere data zorgt ervoor dat Yoursurprise een compleet beeld van hun klant kan maken.

Na het hoofdgerecht schoof Patrick Klink van ONBRDNG aan. Zijn ervaringen bij RTL Digital en Videoland gaven inzicht in de uitdagingen van Videoland en hoe de concurrentiestrijd met Netflix wordt onderbouwd met specifieke data. Genoeg te doen met data en business intelligence dus!

Als afsluiter werd er een heerlijk toetje geserveerd, bestaande uit verschillende taarten en cakes. Er werden goede gesprekken gevoerd, ervaringen uitgewisseld en vooral lekker gegeten onder het genot van een goed glas wijn, kortom: een succesvolle avond!

Dank aan onze partners Magento, Buckaroo & ROBIN!

logos_ecomm_diner_2_email.jpg

Bekijk hieronder de foto's in de galerij, de video vind je onder de foto's.