Benut je kansen als e-commerce ondernemer

Facebook telt alleen in Nederland al meer dan 7.500.000 gebruikers waarvan 60 % in de leeftijdscategorie van 18-44 jaar. Stel je voor dat jouw doelgroep zich hier bevind, dan is het toch zonde als je de kans op extra verkopen via dit kanaal laat liggen? Benut je kansen!


FRIDAY AFTERNOON SESSION 18 oktober – FACEBOOK ALS SUCCESVOL SALESKANAAL

Tijdens deze FAS vertelt Online Marketing Consultant Sander Hof, over hoe een groot bedrijf als Mexx, Facebook heeft ingezet om extra verkoop te genereren.


Dit Nederlandse modemerk is op het gebied van ‘online’ altijd opzoek naar nieuwe afzetkanalen en kansen. Samen met StormMC heeft Mexx gekeken naar de mogelijkheden binnen Facebook. De focus lag altijd op ‘engagement’ en klantenservice, echter nu zijn ze samen gaan kijken of Facebook ook ingezet kan worden als direct conversiekanaal. Om er zeker van te zijn dat de conversies die Facebook rapporteert kloppen met de daadwerkelijke sales, gebruiken ze unieke kortingscodes. Op deze manier kunnen ze de sales gemeten door Facebook verifiëren met de sales in de back-end van Mexx. Dit heeft geresulteerd in een verbluffende ROI van +500 procent!

Over Sander Hof

Sander Hof is Online Marketing Consultant SR. bij StormMC en gespecialiseerd in SEM, Analytics en Social Media Marketing. Hij is o.a. verantwoordelijk voor de social campagnes van Het Wereld Natuur Fonds, Essent, KLM en Mexx. Daarnaast is hij trainer voor Storm Academy.