Net als bestellen en betalen zou retourneren volgens Stef een geautomatiseerd en gecontroleerd proces moeten zijn, waarbij de klant een belangrijke rol heeft.

stef-de-bront-fas-21-september.172520

Het retourproces achter een webshop bestaat uit drie delen: het contact met de klant, de fysieke retournering en de verwerking van de retouren. Als dit proces integraal wordt ingericht en uitgevoerd, dan leidt dit naast controle en beheersing ook tot extra waarde voor de webshop en de klant.

Inmiddels is er een goede oplossing op de markt die alle facetten van het retourproces omvat. De oplossing is ook beschikbaar voor Magento en inmiddels bij diverse webshops in gebruik. Tijdens de FAS laten we zien hoe een integraal retourproces in Magento kan worden ingericht en welke voordelen dit allemaal kan opleveren.

Over Stef de Bont

Stef de Bont is oprichter van 12Return, een nieuwe dienstverlener met een innovatieve oplossing voor het inrichten en managen van een gecontroleerde retourketen.

Hij is sinds 1993 werkzaam in de logistiek bij o.a. Schenker, Rhenus Logistics and Solectron.

Sinds 2004 is Stef actief op het gebied van servicelogistiek en bij Solectron is hij verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen en managen van Europese servicelogistieke operaties voor diverse ‘blue chip’ producenten.

Stef schrijft over service- en retourlogistiek op Logistiek.nl en Supply Chain Magazine. Hij spreekt regelmatig op congressen.