De groei van m-commerce neemt de komende jaren steeds verder toe. Het gebruik van smartphones en tablets om online te shoppen, is naar verwachting over 5 jaar op hetzelfde niveau als de desktop en de laptop. De opmars van m-commerce is voor de webwinkelier dan ook een boot die hij niet mag missen. Welke ontwikkelingen doen zich voor en hoe kun je hier voor je webshop zo efficiënt en effectief mogelijk op inspelen? Al eens gehoord van de term 'Tabvertising'? Tijdens de volgende editie van de FAS op vrijdag 14 juni besteden we hier uitgebreid aandacht aan. Mis het niet!

Customer Journey

De centrale vraag die Diederick Ubels, founder en General Manager bij MobPro, wil beantwoorden is: "Welke rol spelen mobile devices in het aankoopproces van de consument en hoe kun je de consument hiermee zo effectief mogelijk bereiken?" Tablets en smartphones nemen een wezenlijk andere rol in dan PC’s, en verschillen qua rol ook ten opzichte van elkaar in de ‘customer journey’. Hoe kun je hier met behulp van je communicatie voor je webshop efficiënt en effectief op inspelen en hoe kom je bij de consument onder de aandacht? De FAS geeft je concrete handvaten en veel belovende inzichten.

'Tabvertising'

Tijdens de FAS gaan we dieper in op het nieuwe fenomeen 'tabvertising'. Het aandeel tablets in de Nederlandse huishoudens groeit exponentieel. Nederland behoort hierbij tot de 'top tablet shopping countries'. Studie heeft uitgewezen dat online shoppers 3x eerder een aankoop doen met een tablet dan met een smartphone, en dat 63% van de tablet gebruikers op z'n minst één online aankoop plaatsen ten opzichte van 39% van de smartphone gebruikers.

Wil jij ook op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen omtrent m-commerce, het nieuwe fenomeen 'tabvertising' en welke mogelijkheden dit biedt voor jouw webwinkel?  Zorg dan dat je deze bijzondere Friday Afternoon Sessie niet mist en schrijf je in!

Over Diederick Ubels en MobPro

In 2011 zagen Diederick Ubels, Tim Markestein en Edwin Metselaar toen nog in dienst van Zanox - M4N, een zeer scherpe verschuiving van het consumentengedrag van PC's naar tablets en smartphones. Om de vraag te beantwoorden wat adverteerders nou met deze verandering kunnen zijn ze Mobile Professionals, MobPro begonnen. MobPro heeft verschillende technische tools ontwikkeld om een antwoord te kunnen geven op die vraag; een advertentie platform, mobile creation - bouwen van mobile websites en mobile tracking.