Na het realiseren van de succesvolle webwinkel Sportstadion.nl in 2010 blijven Sport Stadion B.V. en MediaCT zich volop bezighouden met de groei en de doorontwikkeling van het bedrijf. MediaCT heeft voor Sport Stadion B.V. een groot project van in totaal 17 verschillende nieuwe niche-webwinkels en niche-winkelzichten ontwikkeld die inspelen op sportevenementen in verschillende landen. Sport Stadion B.V. maakt hiermee de stap van een single-webshop speler naar een grote multi-webshop speler en is één van de grootste aanbieders op het gebied van ticket en groeps- of privé-arrangementen voor sportevenementen.

"Dit multi-webshop project toont wederom aan dat Magento een uitermate geschikt platform is voor het meegroeien met de e-commerce onderneming. De behaalde resultaten is iets waar we trots op zijn!" - Caspar Hardholt, Algemeen Directeur MediaCT

Nichestrategie biedt voordelen

Al vanaf de start van e-commerce is niche-marketing populair. Met de niche-webwinkels wil Sport Stadion B.V. zich gerichter profileren en het vinden van het juiste ticket voor de consument gemakkelijker maken. De niche-webshops richten zich op specifieke sportevenementen en hebben als voordeel eerder opgemerkt te kunnen worden door de zoekmachines. Verder vindt de consument binnen de shop eerder het gewenste ticket. Met de nicheshops wordt niet alleen het aankoopproces voor de consument gemakkelijker, het heeft ook andere voordelen:

  • de concurrentie is en blijft klein
  • de mogelijkheid tot specifieker producten aan te bieden
  • de mogelijkheid tot het behalen van goede posities op specifieke zoekopdrachten

Nicheshops Sport Stadion B.V.

MediaCT heeft voor Sport Stadion B.V. verscheidene niche-webshops ontwikkelt zodat Sport Stadion B.V. zich naast het verkopen van tickets via Sportstadion.nl ook tickets kan verkopen via de niche-webshops. De gerealiseerde niche-webshops richten zich vooral op Grand Prix evenementen zoals de Formule 1, DTM en MotoGP maar richt zich ook op speciale locaties zoals de races in Assen, Valencia of Hongarije. Via de niche-webshop www.gpassen.nl kunnen bijvoorbeeld MotoGP Tickets voor het TT Circuit in Assen aangeschaft worden. Ook voor de evenementen in Monaco (FR) of Silverstone (UK) zijn speciale niche-webwinkels ingericht. Het ticket- en productaanbod in de niche-webwinkels is ook beschikbaar via Sportstadion.nl. Voor een grotere oriënterende doelgroep biedt Sportstadion.nl een breder scala aan tickets die verder reiken dan de motorsport. Op Sportstadion.nl kunnen ook tickets en/of reizen voor voetbal- en tennisevenementen worden gekocht.

Alle nicheshops in één Magento installatie

Magento heeft een optimale multi-store functionaliteit. De mulit-store omgeving maakt het mogelijk om meerdere (niche) webwinkels onder één beheeromgeving te plaatsen. Alle niche-webshops en niche-winkelzichten van Sport Stadion B.V. worden beheert vanuit de overkoepelende Magento beheeromgeving van Sportstadion.nl. Sport Stadion B.V. kan op deze manier al zijn shops vanuit één Magento omgeving gemakkelijk beheren en zijn ook alle gegevens van de diverse kanalen beschikbaar en inzichtelijk. Alle shops hebben elk een eigen domeinnaam en uitstraling. Enkele voorbeelden van de gerealiseerde nichewebwinkels zijn:

Over Sport Stadion B.V.

Sport Stadion B.V. is de specialist in het organiseren van reizen naar sportevenementen zoals voetbalwedstrijden, Formule 1-race, MotoGP-race en tennisreizen. Met meer dan ruim 10 jaar ervaring en een uitstekende service mag het bedrijf zich benoemen tot een van de grootste sport- en evenementen ticket- en reisorganisaties.