Wil je als retailer blijven inspelen op marktontwikkelingen en consumentenbehoeften, dan heb je een nieuwe visie op betalen nodig. Weg met de betaaldrempel! Expert Arlette Broex sprak over mCommerce en de ontwikkelingen in de nabije toekomst. De betaalmethode èM! komt tegemoet aan de wensen van consument en retailer.

Door de toepassing van nieuwe technologieën zijn er steeds meer apparaten die een interessant nieuw verkoopkanaal kunnen zijn voor mCommerce, zoals de televisie, het tablet en zelfs de autoradio. Betalen is de zwakke schakel in het mobiele shoppen. Het begin en eind van het verkoopproces zijn meestal goed geregeld: de consument wordt enthousiast getriggerd iets te kopen en ook de bezorging is in orde, maar de betaling blijkt een struikelblok. Veel te vaak moet de consument alsnog op zoek naar een pinpas en random reader voordat zijn bestelling definitief wordt. En haakt dan af. Retailers die hun conversie willen verhogen, moeten ervoor zorgen dat de consument drempelloos en veilig kan betalen.

Maar ook in het fysieke verkoopkanaal wil de klant betaalgemak. Door te kijken naar het gedrag dat bij verschillende situaties en kanalen hoort (winkel, evenement, OV, automaat...) kun je de betaalmethode zo regelen dat de conversie toeneemt.

Betaalwensen

Wat wil de consument? Die wil, zonder gedoe vooraf, betalen vanaf zijn bankrekening (dus niet via credit card; daarin zijn Nederlanders bijna uniek)  en dan graag zonder pasje en random reader. Betalen moet makkelijk, veilig en via vertrouwde wegen verlopen.

De retailer heeft ook wensen. Hij wil een betaalmethode die door iedereen te gebruiken is, die makkelijk, snel, altijd en overal werkt, waar lage tarieven voor gelden en die gegarandeerd en veilig is.èM!, een betaalmethode voor offline en online aankopen voor mobiel, tablet, pc en interactieve tv, vervult al deze wensen. Doordat consumenten gemakkelijk, snel en veilig kunnen betalen, loopt de retailer geen aankopen meer mis.

Zo werkt èM!

Iedereen kan meteen betalen met deze methode, dus zonder zich vooraf aan te melden. De klant geeft zijn mobiele nummer, mailadres en bankrekeningnummer op en doet een betaling. Bij de eerste betaling worden de gegevens gecontroleerd en aan elkaar gekoppeld. Dit levert een unieke combinatie van gegevens voor elke gebruiker op. Een zelf gekozen pincode is daarna voldoende om altijd en overal èM! te gebruiken.

Veiligheid

Banken, die hun klanten vanuit wantrouwen benaderen, timmeren het betaalproces aan de voorkant dicht om de veiligheid te garanderen. In feite moet de klant al het werk doen om een betaling te mogen uitvoeren. èM! gaat uit van vertrouwen en integreert vanuit haar missie, ‘betalen makkelijk maken’, de veiligheid zo veel mogelijk aan de achterkant, zodat de klant er geen last van heeft.

Voordelen van èM! voor de consument

  • Het is gratis
  • Het werkt eenvoudig & snel
  • Je betaalt vanaf je bankrekening
  • Het is veilig, met een zelf gekozen pincode
  • Je kunt het meteen gebruiken

Voordelen van èM! voor de retailer

  • Geen betaaldrempel meer voor de klant
  • Gunstige tarieven, ook voor lage transactiebedragen
  • Veilig betalingen ontvangen via online en offline verkoopkanalen
  • Gegarandeerde betaalmethode

Wilt u meer weten over èM! payments kijk dan op www.empayment.nl