Pinterest wil website eigenaren helpen begrijpen welke stukken content bezoekers het meest interessant vinden. Deze week zette Pinterest de eerste stap in de goede richting door Pinterest Web Analytics te introduceren. Professionele gebruikers van Pinterest hebben voortaan inzicht in de Pinterest statistieken van hun site.

Pinterest Web Analytics

Bedrijven met een geverifieerde website kunnen gratis zien hoe vaak Pinterest gebruikers naar hun sites verwijzen, maar ook hoe vaak bepaalde bijdragen zijn geplaatst. Zodat de gebruiker in de toekomst nog beter afbeeldingen kan pinnen. Aanmelden voor Pinterest Web Analytics kan hier. In de komende maanden hoopt Pinterest meer nieuwe tools en gedetailleerde inzichten toe te voegen zodat het pinnen van afbeeldingen nog effectiever kan worden toegepast.

Sinds november biedt Pinterest specifieke abonnementen voor bedrijven. Pinterest wordt ook steeds vaker ingezet voor uiteenlopende marketingactiviteiten. Het artikel '10 ways to use Pinterest for Marketing' geeft hiervan goede voorbeelden.

Ben je nog niet actief met Pinterest maar wil je wel weten wat dit voor jouw business kan betekenen? In een eerder artikel ‘Pinterest voor e-commerce’ zijn we hier al uitgebreid op in gegaan en geeft je alle in’s & out’s.