MediaCT is geselecteerd als een van de drie nieuwe partners van PostNL die retailers gaan helpen een professionele en moderne webshop te starten. Door de samenwerking met gespecialiseerde e-commerce partijen kan PostNL zijn klanten nog meer toegevoegde waarde bieden.

Online winkelen heeft de toekomst. PostNL toont visie door in te spelen op de vele mogelijkheden. Het bedrijf biedt nu al diensten als orderafhandeling, online verzendservice en retouroplossingen en wil zijn klanten ook meer ondersteuning bieden bij hun online verkoopactiviteiten. Uit gesprekken met retailers bleek dat er behoefte is aan betrouwbare partners die een professionele webwinkelomgeving kunnen ontwikkelen. Het belang van een naadloos functionerende webshop is immers groot. De drie geselecteerde e-commerce partijen, die allemaal gespecialiseerd zijn in Magento, kunnen de hoogste kwaliteit leveren vanwege hun uitgebreide kennis en jarenlange ervaring met het open source e-commerce platform.

PostNL zocht specifiek naar Magento specialisten en kwam vanzelfsprekend uit bij MediaCT. Behalve met MediaCT is PostNL ook een samenwerking aangegaan met twee van onze gewaardeerde collega’s: Experius en Total Internet Group. Klanten van PostNL kunnen in nauwe samenwerking met MediaCT of een van de andere technische partners een webwinkel inrichten die gebaseerd is op Magento. De Magento webshop kan direct worden gekoppeld aan de bestaande logistieke infrastructuur waarbij PostNL zorgt voor een optimale verwerking van het proces van orderafhandeling.

“Wij vinden het belangrijk dat onze klanten in staat worden gesteld om de kansen die e-commerce biedt, zo goed mogelijk te benutten,” zegt Carlos Mendes Aguiar, Directeur Retail & E-Commerce Services bij PostNL. “PostNL is voor haar klanten een distributiepartner die een totaaloplossing biedt voor de afhandeling van online orders. Door samen te werken met MediaCT, kunnen we webwinkeliers nog meer ontzorgen. Dat doen we op de gebruiksvriendelijke en betrouwbare manier die klanten van ons gewend zijn.“