Op een van de drukste dagen van het jaar moet je webshop het natuurlijk goed doen. Zo kijken we elk jaar vooruit naar een van de drukste weekenden rond Sinterklaas en Kerst, het Black Friday weekend. Het fenomeen dat is overgewaaid uit Amerika is tegenwoordig niet meer weg te denken in Nederland rondom de feestdagen. Lees snel verder over hoe we bij MediaCT een weekend van 10 miljoen euro aan omzet en meer dan 100.000 orders managen voor onze klanten.

 Black Friday MediaCT

In deze blog nemen we je mee achter de schermen bij MediaCT, terugkijkend op het drukke Black Friday weekend. Met op vrijdag natuurlijk Black Friday, en veel aanvullende kortingsacties en aanbiedingen gedurende het weekend en op Cyber Monday.

De voorbereiding voor Black Friday begint al maanden van tevoren, met bijvoorbeeld de introductie van nieuwe features en het optimaliseren en doorontwikkelen van de bestaande webshop. Dit doen we natuurlijk samen met onze klanten, kijkend naar wat de ambities voor dit weekend zijn. Zo gingen onze klanten goed voorbereid het weekend tegemoet.

Een goede voorbereiding is natuurlijk het halve werk, maar voor de zekerheid stond er een een team van ervaren MediaCT-ers klaar, mocht er iets misgaan. Onze klanten hebben dit jaar kunnen genieten van een zorgeloos Black Friday weekend, want hun webwinkels hebben het weekend probleemloos doorstaan. Enthousiaste koopjesjagers hebben online naar hartenlust kunnen winkelen bij onze klanten.

Tijdens het weekend zijn er weer records gebroken op het gebied van bestellingen en omzet. Zowel het aantal bestellingen als de omzet zijn meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Met meer dan 100.000 orders en een omzet van een kleine 10 miljoen euro kunnen we spreken van een zeer succesvol Black Friday weekend voor onze klanten!