Viewing entries in
E-commerce trainingen

Facebook voor je webwinkel

Er vinden veranderingen plaats in de consumentenbehoeften. Welke dit zijn en hoe je hier op in kunt spelen bespreekt Leo Caster, adviseur bij Nic. Oud Webshop Service, tijdens de FAS. Hij gaat in op de consumenten trends van 2013 en laat zien hoe logistiek de sleutel tot succes kan zijn. Laat je tijdens deze editie van de FAS inspireren over het belang van een geoliede logistieke organisatie binnen de wereld van e-commerce.

M-commerce: ben jij er klaar voor?

8,2 procent van alle online transacties verloopt momenteel via de mobiel. En dit percentage zal de aankomende periode alleen maar stijgen. In Amerika heeft al een op de drie Amerikanen een mobiele betaling gedaan. Er zijn twee factoren die de doorbraak van m-commerce in Nederland tegenhouden. Zo hebben veel webwinkeliers hun webwinkel nog niet aangepast voor mobiele apparaten. Daarnaast zijn er nog onvoldoende ontwikkelde mobiele betaalmethoden beschikbaar, waardoor veel klanten afhaken in het aankoopproces. Zo is het meest populaire betaalssyteem van Nederland, iDEAL, nog niet volledig klaar voor mobiele betalingen. Alleen de ING biedt op dit moment een iDEAL betaalmogelijkheid voor mobiele apparaten.

Haal het maximale uit de feestdagen - 10 tips

Haal het maximale uit de feestdagen - 10 tips

Schokkend: de Telegraaf meldt dat 64% van de webwinkels geen extra aandacht aan marketing besteedt in de aanloop naar de feestdagen (bron). En dit terwijl 69% van de shops aangeeft dat Sinterklaas en kerst extra belangrijk zijn voor de omzet. Vanwege dit nieuws zijn wij gaan brainstormen over de feestdagen en mogelijke acties voor webwinkels. In dit artikel geven we tien tips om meer uit de feestdagen te halen.

Pinterest voor e-commerce

Pinterest. Ken je het al? Zou je het moeten kennen? Wat kan het betekenen voor je webshop? In dit artikel ga ik antwoord geven op deze vragen.

Google Shopping

Google Shopping is een onderdeel van Google waarin webwinkels producten kunnen koppelen. Vervolgens, wanneer iemand zoekt op een van die producten, toont Google dit product met de prijs, een foto en de productbeoordeling.

18 Comments

8 keer meer verkopen met Magento

Het is makkelijker om twee keer zoveel te verkopen aan dezelfde bezoekers dan twee keer zoveel bezoekers te krijgen schreef John Chow, een bekende Amerikaanse internet marketeer. Maar dit gaat niet vanzelf. En zeker niet met een standaard Magento installatie. Hiervoor zul je gebruik moeten maken van extensies (plugins) die je kunt vinden in de Magento Connect omgeving op de Magento website

18 Comments

4 Comments

Webwinkel beginnen

Ok. Je wilt een webwinkel beginnen. Maar waar begin je? Wat heb je nodig? Waar moet je om denken? En wat kost zoiets? Dit zijn vragen die we bij MediaCT regelmatig krijgen. In dit artikel lees je een aantal zaken waar je rekening mee wilt houden als je een webwinkel wilt beginnen. We vertellen je waar kansen liggen en hoe je uiteindelijk een succesvolle webshop opzet.

4 Comments

2 Comments

E-mail marketing: serious business (1/3)

De kracht van e-mail marketing wordt nog steeds onderschat. Op veel websites en webwinkels is het e-mailnieuwsbrief inschrijfformulier vaak niet prominent aanwezig en moet er om gezocht worden. Dit is jammer want hoe moet je contact houden met de bezoeker die je website net bekeken heeft? En geen gegevens heeft achtergelaten?

2 Comments

3 Comments

Het AIDA model online toegepast om conversie te verhogen

Het AIDA-model is een marketingmodel dat in de reclame- en marketingwereld een begrip is. Vooral in reclamecampagnes- en uitingen wordt dit model veel toegepast. AIDA staat voor Attention (aandacht), Interest (interesse), Desire (verlangen) en Action (actie). Deze vier letters (stappen) worden opvolgend door een persoon doorlopen bij het zien van een reclamecampagne- of uiting. De toepassing van AIDA in webdesign zie je minder vaak terug. Toch kan het AIDA-model, verwerkt in de vormgeving/ indeling van een homepage, een praktische en effectieve manier zijn om conversie te verhogen.

3 Comments