Beaumotica

Design, sfeer, vernieuwing

Met domotica kun je allerlei apparaten in huis besturen, met Beaumotica maak je je interieur mooier. Beaumotica.nl is een webwinkel die sfeer in huis brengt met verlichting van Philips en lifestyleproducten van iittala. MediaCT implementeerde een nieuw Magento-thema over de oude shop en realiseerde daarmee een grote ontwikkelingsslag. De website ademt sfeer met prachtig beeldmateriaal, uitgebreide informatie, een veilig en goed doordacht aankoopproces en uitmuntende klantenservice. Beaumotica beschikt nu over de gewenste professionele, sfeervolle uitstraling en is klaar voor de toekomst.

De wensen van Beaumotica

Beaumotica was toe aan een volgende stap in zijn ontwikkeling. Daarom zijn de volgende aspecten in de ontwikkeling meegenomen:

Professioneler en strakker maken van het design

Meer gevoel creëren voor wat verlichting kan realiseren

Aanbrengen van focus zodat bezoekers gerichtere aankopen kunnen doen

Waarom Magento?

Beaumotica had al een Magento Enterprise-shop, dus er lag een uitstekende basis om op voort te borduren. De oude shop is als uitgangspunt genomen en alle bestaande functionaliteiten zijn gebruikt. Er is echter een nieuw thema overheen geïmplementeerd. De content van de site is in feite niet veranderd, maar de manier waarop deze wordt gepresenteerd en de focus die is aangebracht zijn compleet anders. Er zijn elementen verwijderd én toegevoegd om de gewenste focus en professionele uitstraling te realiseren.

Design van de shop

Het strakke design is aangeleverd door e-Activists. De keuze voor samenwerking met dit bedrijf was overigens snel gemaakt, want MediaCT heeft al vaker met hen samengewerkt, onder meer voor Koffiecentrale. Ook Beaumotica werkt al jaren met dit bedrijf. Het stramien voor de homepage, categoriepagina en detailpagina is aangeleverd door e-Activists. De overige pagina’s kon MediaCT naar eigen inzicht invullen.

Juran van Breukelen van MediaCT over Beaumotica

"Dit is iets waar we echt trots op zijn. Onze front-enders hebben ervoor gezorgd dat de voorkant van de shop volkomen in balans is en goed staat, zelfs bij verschillende resoluties. Er is veel oog voor detail, alles is perfect uitgelijnd en alle teksten, kaders, afbeeldingen en verhoudingen in het beeld kloppen. Het werken aan voorkant van een webshop is een heel ander specialisme dan werken aan de achterkant. Dat is precies de reden waarom we bij MediaCT zowel front-enders als back-enders hebben met expertises die elkaar aanvullen."

− Juran van Breukelen, Client Services Manager van MediaCT

Sfeerbeelden

Voor de klant had het toevoegen van sfeer aan de site topprioriteit. Bezoekers moeten een bepaald gevoel krijgen dat hen aanspreekt en daardoor overgaan tot aankoop. Er is gekozen voor sfeerbeelden in de vorm van grote achtergrondfoto’s waar de informatie overheen ligt. Deze beelden kunnen per pagina geheel naar keuze worden ingesteld waardoor er steeds een andere sfeer gecreëerd wordt. MediaCT heeft hiervoor een speciale widget gemaakt.

De bezoeker kan kiezen of hij verlichting op merk, op sfeer of op type wil zoeken. Door deze verbetering kan hij zich gemakkelijker oriënteren in het aankoopproces. Bovendien wordt hij op ideeën gebracht. Op de detailpagina’s staan video’s en grote foto’s, zodat de klant zich een duidelijk beeld kan vormen van het product. Wat gebeurt er als je het licht aandoet? Hoeveel licht geeft de lamp? Hoe groot is die lamp nu eigenlijk?

Offerte voor grotere hoeveelheden

Naast B2C bedient Beaumotica ook zakelijke klanten. Deze B2B-klanten hebben vaak meer dan één product nodig. Voor een bestelling van meer dan 10 stuks biedt de site daarom de mogelijkheid tot het aanvragen van een offerte. Dit is geen standaardoptie in Magento en is door MediaCT op verzoek van de klant aan de shop toegevoegd.

Koppeling met bestaand ERP-systeem

Beaumotica beheert alle producten en categorieën buiten Magento in een ERP-systeem. Via een koppeling wordt alles vervolgens in Magento geplaatst. Deze koppeling met Magento moet optimaal zijn, zodat de klant een wijziging in zijn ERP-systeem met één druk op de knop in Magento kan invoeren.

Adaptive layout

Omdat het aantal mobiele gebruikers van webshops toeneemt, is het slim om over een mobiele variant van de shop te beschikken. Er is daarom besloten voor een volledig adaptive site met drie versies: groot, iets kleiner en mobiel. Omdat je als bezoeker het liefst grote productfoto’s ziet, is daar rekening mee gehouden bij het maken van de verschillende varianten. MediaCT is hierbij kritisch en nauwkeurig te werk gegaan om ervoor te zorgen dat de webshop er in elke resolutie goed uitziet en dat de verhoudingen bewaard blijven.

Advies voor je eigen Philips Hue combinatie

Beaumotica.nl bood als eerste Nederlandse webshop producten van Philips Hue aan en is bovendien preferred Philips Hue reseller. De shop biedt een unieke optie om voor maatwerk te kiezen. In een overzichtelijk proces wordt de klant door een aantal stappen geleid om zijn eigen optimale Philips Hue combinatie samen te stellen. Aan de linkerkant van het scherm kan hij keuzes maken, terwijl aan de rechterkant direct de prijzen verschijnen. Deze optie hebben we gerealiseerd met behulp van de Magento-functionaliteit Bundle Products. Op alle mogelijke combinaties wordt een toelichting gegeven, zodat de klant een weloverwogen keuze kan maken. Het voordeel hiervan is dat bezoekers in het aankoopproces worden geadviseerd bij het kopen van bijpassende producten.

Samenwerking

Direct vanaf het begin merkten wij dat Beaumotica een echte professional is. Samen hebben we een proces neergezet om de puntjes op de i te zetten en een robuuste, sfeervolle webshop te realiseren.

Henry van den Borg van Beaumotica over MediaCT

"We zijn bijzonder trots op onze nieuwe shop waarin de klant echt kan zien en ervaren wat verlichting voor een interieur kan betekenen. De samenwerking met MediaCT was zeer plezierig. Hun planmatige werkwijze, heldere communicatie en professionele houding hebben ons direct het vertrouwen gegeven dat we een uitstekende partner hebben gevonden."

− Henry van der Borg, Directeur van Beaumotica

Toekomstplannen

Beaumotica heeft gekozen voor een MOOS (MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service) van 2 jaar en heeft al een aantal wensen voor de toekomst. Eén daarvan is de implementatie van Tweakwise, een functionaliteit waarmee de webwinkel een razendsnelle gespecialiseerde zoekfunctie krijgt. Ook kan de webwinkelier zelf bepalen in welke volgorde producten worden getoond (ranking) op basis van variabelen als populariteit, marge, voorraad of beoordeling. Bovendien zorgt Tweakwise ervoor dat klanten snel en efficiënt naar het gewenste resultaat worden geleid.

"We groeien heel hard. Door de implementatie van de nieuwe shop kunnen we onze groei nu ook met cijfers inzichtelijk maken. Zo hebben we inzicht in de aantallen bezoekers en de conversies. Het is allemaal een stuk eenvoudiger geworden. Het is nog te vroeg voor exacte cijfers, maar op dit moment hebben we de omzet van vorig jaar al gehaald, terwijl de drukste maanden nog moeten starten."

− Henry van der Borg, Directeur van Beaumotica

Wilt u ook een webshop laten ontwikkelen door MediaCT?

Neem contact op