01_brandfield-header.jpg
jarenlange_samenwerking_brandfield_mediact.jpg
492517266
brandfield-mobile-shopping-app-two-bg.jpg
01_brandfield-header.jpg

Brandfield


Het belang van een sterk merk

Lees de case

SCROLL DOWN

Brandfield


Het belang van een sterk merk

Lees de case

Het begon allemaal met horloges.nl, een webwinkel die horloges verkocht tegen scherpe prijzen. De shop was een groot succes. Er werd een extra webwinkel voor sieraden gerealiseerd. Er kwam een webshop voor zonnebrillen bij, en ook parfums werden enige tijd verkocht. Vervolgens kocht de eigenaar van deze winkels een merk; eerst zonder duidelijk doel, maar na enig puzzelen tekende zich een zeer succesvolle ontwikkeling af, namelijk het samenvoegen van alle losse onderdelen onder dat merk. Brandfield, een krachtige naam die horloges, sieraden en zonnebrillen van diverse topmerken verkoopt. Merken zoals Buddha to Buddha, Swarovski en Pandora.

 

 

Awards & nominaties

 
Ranking in Deloitte Technology Fast 50 2015

Ranking in Deloitte Technology Fast 50 2015

Nominatie Magento Imagine Excellence Awards 2016

Nominatie Magento Imagine Excellence Awards 2016

Nominatie Meet Magento Awards 2016

Nominatie Meet Magento Awards 2016

Ranking top 10 in de e-commerce 50

Ranking top 10 in de e-commerce 50

 
jarenlange_samenwerking_brandfield_mediact.jpg

Jarenlange samenwerking


Vanaf het prille begin was MediaCT betrokken bij het uitdenken, vormgeven en realiseren van de webwinkels. Horloges.nl was bijvoorbeeld een van de eerste relaties voor wie wij Tweakwise Navigator en Bronto e-mail marketing hebben geïmplementeerd. De eerste stap naar een hoogwaardige uitstraling was een redesign van de bestaande shops. Het design werd in het algemeen wat rustiger en strakker. Inmiddels had shop-eigenaar Sebastiaan Monteban het merk Brandfield gekocht. Hiervoor werd in eerste instantie een nieuw winkelzicht in Magento Enterprise gerealiseerd. Voortschrijdend inzicht leidde tot een heel ander concept, namelijk het samenbrengen van de bestaande webwinkels voor horloges, sieraden en zonnebrillen in het merk Brandfield. Het moest een sterk merk worden dat luxe, kwaliteit en betrouwbaarheid uitstraalde.

Jarenlange samenwerking


Vanaf het prille begin was MediaCT betrokken bij het uitdenken, vormgeven en realiseren van de webwinkels. Horloges.nl was bijvoorbeeld een van de eerste relaties voor wie wij Tweakwise Navigator en Bronto e-mail marketing hebben geïmplementeerd. De eerste stap naar een hoogwaardige uitstraling was een redesign van de bestaande shops. Het design werd in het algemeen wat rustiger en strakker. Inmiddels had shop-eigenaar Sebastiaan Monteban het merk Brandfield gekocht. Hiervoor werd in eerste instantie een nieuw winkelzicht in Magento Enterprise gerealiseerd. Voortschrijdend inzicht leidde tot een heel ander concept, namelijk het samenbrengen van de bestaande webwinkels voor horloges, sieraden en zonnebrillen in het merk Brandfield. Het moest een sterk merk worden dat luxe, kwaliteit en betrouwbaarheid uitstraalde.

Multistore concept

Eind 2014 was het concept voor de nieuwe webshop klaar, inclusief huisstijl, logo en ideeën voor de vormgeving. MediaCT heeft de webshop toen gerealiseerd aan de hand van het nieuwe design. Een aantal afzonderlijke webshops bestaat nog steeds: op Horloges.nl en Sieraden.com kun je de mooiste accessoires kopen. Dat er nu ook een overkoepelende webwinkel is, Brandfield.nl, waar alle producten zijn samengebracht, maakt de producten alleen maar beter vindbaar en toegankelijk.

 

 

Er is geen kassa in de fysieke winkel. Alle orders, zowel in de winkel als vanuit de webshop, gaan rechtstreeks naar Magento en ook naar Exact, waar alle orders en voorraden worden bijgehouden. Je plaatst als klant een bestelling met behulp van een iPad en rekent af via pin. Dit alles maakt van Brandfield een heel bijzonder winkelconcept dat online en offline combineert.
Wat trouwens heel apart is: als je de winkel in de Stoeldraaierstraat binnenloopt, is het net alsof je in de webwinkel stapt. De huisstijl is toegepast op de online én offline winkel , zodat de look & feel precies hetzelfde is. Zelfs in de reclames die via narrowcasting op het beeldscherm in de winkel te zien zijn, herken je het concept.

Online en/of fysiek shoppen

Een van de zaken waar Brandfield tegenaan liep, was dat zij geen fysiek servicepunt had. Zij wilde de online verkoop ondersteunen met een fysieke winkel waarin haar producten volgens vaststaande richtlijnen werden aangeboden. Brandfield gelooft in omni-channel commerce, daarom besloot zij een fysieke winkel te openen in de Stoeldraaierstraat in Groningen volgens het shop-in-shop concept. Een aantal van de merken zijn daar te koop en wat je niet in de winkel kunt krijgen, is ter plekke online te bestellen. In de Brandfield-winkel staat namelijk een geavanceerde touch kiosk met de complete Brandfield-webwinkel erop.

 
Tabitha-Karta-quote.jpg


"Hiermee haalt Brandfield de webwinkel in de fysieke winkel naar binnen. Wil je iets kopen dat niet in de winkel ligt? Dan bestel je het op de touch kiosk via de online winkel, betaal je in de winkel met pin en krijg je het artikel de volgende dag thuisbezorgd."

− Tabitha Karta, projectmanager bij MediaCT

492517266

Van winkelzicht naar krachtig merk


De oorspronkelijke Brandfield webwinkel was een enkel winkelzicht in Magento Enterprise, net als alle afzonderlijke webwinkels voor horloges, sieraden en zonnebrillen. Toen het concept voor Brandfield als merk was uitgewerkt en besloten was om de afzonderlijke winkels gewoon te laten bestaan en daarnaast ook een Brandfield-webwinkel te realiseren waarin alle winkels werden samengebracht, voldeed het winkelzicht van Brandfield daar niet voor. Brandfield moest een kapstok worden voor alle winkels. MediaCT heeft aan de hand van een nieuw Magento-thema een gloednieuwe webwinkel gerealiseerd en daarbij een aantal bestaande gegevens gebruikt. De functionaliteit en de indeling van de webwinkel zijn bijvoorbeeld gehandhaafd. Brandfield had er veel tijd aan besteed om die te optimaliseren en de conversie zo hoog mogelijk te maken, dus daar sloot MediaCT zich graag bij aan. Na de opfrisactie stelde Brandfield overigens verbaasd vast dat de conversie van de nieuwe site nog beter was. Door de vormgeving naar een hoger niveau te tillen, hadden we nog meer conversie weten te realiseren.

Van winkelzicht naar krachtig merk


De oorspronkelijke Brandfield webwinkel was een enkel winkelzicht in Magento Enterprise, net als alle afzonderlijke webwinkels voor horloges, sieraden en zonnebrillen. Toen het concept voor Brandfield als merk was uitgewerkt en besloten was om de afzonderlijke winkels gewoon te laten bestaan en daarnaast ook een Brandfield-webwinkel te realiseren waarin alle winkels werden samengebracht, voldeed het winkelzicht van Brandfield daar niet voor. Brandfield moest een kapstok worden voor alle winkels. MediaCT heeft aan de hand van een nieuw Magento-thema een gloednieuwe webwinkel gerealiseerd en daarbij een aantal bestaande gegevens gebruikt. De functionaliteit en de indeling van de webwinkel zijn bijvoorbeeld gehandhaafd. Brandfield had er veel tijd aan besteed om die te optimaliseren en de conversie zo hoog mogelijk te maken, dus daar sloot MediaCT zich graag bij aan. Na de opfrisactie stelde Brandfield overigens verbaasd vast dat de conversie van de nieuwe site nog beter was. Door de vormgeving naar een hoger niveau te tillen, hadden we nog meer conversie weten te realiseren.

Vervolgens heeft MediaCT alle webwinkels dezelfde uitstraling gegeven om Brandfield te laten groeien van een verzameling afzonderlijke producten die goed liepen, naar een krachtig en herkenbaar merk. Het merkgevoel klopt overal. De shops worden gekenmerkt door hoge conversies, hoge omzetten, mooie producten en een luxe uitstraling. Door alle webwinkels hetzelfde thema en dezelfde look & feel te geven, maakten we ze ook beter beheersbaar. In Magento is een wijziging of update immers sneller doorgevoerd in een aantal winkels die bij elkaar horen.

Alles wat je online bestelt, krijg je als een cadeautje verpakt thuisbezorgd. Of het nu voor jezelf is of voor iemand anders, het is altijd iets bijzonders. Dat kost niets extra! De cadeau-opties worden binnenkort uitgebreid.

 

"De implementatie van het nieuwe design bij Brandfield en de onderliggende webshops verliep vlekkeloos. MediaCT gebruikte bij deze implementatie namelijk voor het eerst een externe partner voor het testen van de door MediaCT opgeleverde werkzaamheden. Uiteindelijk bespaarde ik hierdoor veel tijd op het gebied van testen en feedback geven. Bijkomend voordeel is dat een externe partner op alle mogelijke apparaten en browsers test en daardoor meer verbeterpunten ontdekt dan ik zou kunnen. Resultaat: betere website met minder fouten en tot dusver een 10% hogere conversie!"

− Rick Sportel, Brandfield

 

 

Kassavrij winkelconcept

In het kassavrije winkelconcept is Brandfield tot de ontdekking gekomen dat er met name in de sieradenbranche nogal wat contant geld omgaat en dat er toch een mogelijkheid moet zijn om in de fysieke winkel contant te betalen. Vandaar dat er waar nodig gewerkt gaat worden met een kassa met touch screen, gekoppeld aan Magento. Ook gaan we ervoor zorgen dat de mobiele versie van de site verbeterd wordt en dat hij voor tablet wordt geoptimaliseerd. De technologie voor high DPI / retina display is aanwezig. Brandfield én alle afzonderlijke webshops zijn hoe dan ook klaar voor de toekomst. We zijn benieuwd wat die ons gaat brengen!

brandfield-mobile-shopping-app-two-bg.jpg

Brandfield’s mobile app


Brandfield heeft de ambitie om haar klanten een inspirerende winkelbeleving te bieden, waar deze zich ook bevinden. Om deze reden heeft Brandfield naast haar uitgebreide webshop ook gekozen voor een mobile retail app.

Brandfield’s mobile app


Brandfield heeft de ambitie om haar klanten een inspirerende winkelbeleving te bieden, waar deze zich ook bevinden. Om deze reden heeft Brandfield naast haar uitgebreide webshop ook gekozen voor een mobile retail app.

De app hebben we gerealiseerd in samenwerking met onze m-commerce partner Highstreet Mobile Retail. Dit platform biedt diepe integratie met Magento en levert een geweldige gebruikerservaring voor mobiele klanten.

Middels Highstreet’s lookbook feature biedt Brandfield haar klanten een rijke beleving waar inspiratie en shoppen naadloos met elkaar verbonden zijn. Benieuwd naar het resultaat? Download  dan de app op je Android of iOS toestel en neem zelf een kijkje!

 

 

Heeft u een e-commerce vraagstuk?