datona_header1.jpg
datona_intro.jpg
default-bg.jpg
datona_header1.jpg

Datona


Uitgegroeid tot dé online warenshop met vele speciaalzaken

Lees de case

SCROLL DOWN

Datona


Uitgegroeid tot dé online warenshop met vele speciaalzaken

Lees de case

Wat begon met de verkoop van een enkele gereedschapswagen is uitgegroeid tot een online warenshops met vele speciaalzaken voor oprijplaten, motorliften, gereedschapswagens, werkbanken en nog veel meer.

De afgelopen jaren is Datona enorm gegroeid, zowel in omzet als in professionalisering. Naarmate de techniek en het bedrijf zich ontwikkelden, werden de shops steeds professioneler. Er is veel veranderd, behalve in de keuze van hun e-commerce partner. MediaCT heeft namelijk niet alleen bijgedragen aan de ontwikkeling van Datona door intensief samen te werken, maar speelt nog steeds een actieve rol bij de doorontwikkeling van de webwinkels van Datona.

 

 

Awards & nominaties

 
Driemaal winnaar Shopping Awards XS 2017

Driemaal winnaar Shopping Awards XS 2017

Winnaar Website van het Jaar 2016 (Categorie Auto's)

Winnaar Website van het Jaar 2016 (Categorie Auto's)

Winnaar Thuiswinkel Award 2015 / 2016

Winnaar Thuiswinkel Award 2015 / 2016

Winnaar BeCommerce Award 2015 / 2016

Winnaar BeCommerce Award 2015 / 2016

Nominatie Magento Imagine Excellence Awards 2015

Nominatie Magento Imagine Excellence Awards 2015

 
datona_intro.jpg

Slim upgrade-beleid zorgt voor groei


Al sinds 2011 ontwikkelen we gezamenlijk door aan het Magento-platform van Datona. Een slim upgrade-beleid is voor de duurzaamheid dan ook cruciaal. Dit belang werd door beide partijen aangegrepen om de samenwerking te intensiveren. Na de eerste upgrades werd het basisplatform en de nicheshops qua uiterlijk geuniformeerd. De hoofdshop, Datona.nl, behield eerst het oude design. Enige tijd later werd ook deze shop overgezet naar één uniform design voor alle shops. Daarbij hebben alle sites een nieuwe opmaak gekregen, wat als basis ligt voor verdere groei.

Slim upgrade-beleid zorgt voor groei


Al sinds 2011 ontwikkelen we gezamenlijk door aan het Magento-platform van Datona. Een slim upgrade-beleid is voor de duurzaamheid dan ook cruciaal. Dit belang werd door beide partijen aangegrepen om de samenwerking te intensiveren. Na de eerste upgrades werd het basisplatform en de nicheshops qua uiterlijk geuniformeerd. De hoofdshop, Datona.nl, behield eerst het oude design. Enige tijd later werd ook deze shop overgezet naar één uniform design voor alle shops. Daarbij hebben alle sites een nieuwe opmaak gekregen, wat als basis ligt voor verdere groei.

De kracht van dit concept van uniformiteit zit in de herkenbaarheid en betrouwbaarheid. De verschillende webwinkels hebben allemaal hun eigen producten, maar zijn in hetzelfde design opgebouwd, wat de bezoeker terecht het gevoel geeft dat er een groot, betrouwbaar bedrijf achter zit. Datona.nl is de overkoepelende site boven alle nicheshops.
— Juran van Breukelen, Client Services Manager bij MediaCT
 

 

Uitgebreide catalogus

Voor de producten van Datona is een uitgebreide catalogus samengesteld. Alle nicheshops hebben een gedeelte van die catalogus te koop en uiteraard heeft Datona.nl het complete assortiment. De catalogus is bovendien veel overzichtelijker geworden, zodat je sneller uitkomt bij het product dat je zoekt. Overigens is de hele menustructuur zodanig aangepast dat Datona de hele website zelf kan inrichten. De structuur is gebruiksvriendelijker voor de bezoeker én gemakkelijker te beheren voor Datona.

 

 
Iedere bezoeker oriënteert zich op zijn eigen manier. De een speurt de hele webwinkel af naar wat er allemaal te koop is, de ander gebruikt de zoekfunctie om meteen het gewenste artikel te vinden en weer een ander gaat via de menubalk naar de categorie die hij nodig heeft. Hoe je ook zoekt, je moet het gemakkelijk kunnen vinden. MediaCT heeft Tweakwise geïmplementeerd om categorieën razendsnel te kunnen zoeken en tonen, en goed en snel te kunnen filteren. Het is prettig om regelmatig te sparren met een betrouwbare en deskundige partner.
— Michèl Tel, e-commerce manager van Datona
default-bg.jpg

MOOS (MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service)


De intensieve samenwerking tussen Datona en MediaCT heeft vorm gekregen in de MOOS dienstverlening. De MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service is een abonnement, waarbij klanten elke maand een aantal uren afnemen voor het optimaliseren van hun website. Het onderstaande is een greep uit de vele optimalisaties en aanvullende features die MediaCT in het kader van de MOOS voor Datona heeft gerealiseerd. Elke doorontwikkeling wordt doorgevoerd op alle shops.

MOOS (MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service)


De intensieve samenwerking tussen Datona en MediaCT heeft vorm gekregen in de MOOS dienstverlening. De MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service is een abonnement, waarbij klanten elke maand een aantal uren afnemen voor het optimaliseren van hun website. Het onderstaande is een greep uit de vele optimalisaties en aanvullende features die MediaCT in het kader van de MOOS voor Datona heeft gerealiseerd. Elke doorontwikkeling wordt doorgevoerd op alle shops.

Reviews uitgebreid

Bij de productbeoordelingen kun je aangeven wat je goed en niet goed vond aan een product of dienst. Dat doe je aan de hand van een overzichtje van pluspunten en minpunten. Hiermee bouwt Datona aan een zo grote mogelijke verzameling van beoordelingen, wat de betrouwbaarheid vergroot.

Marketing functionaliteiten

MediaCT heeft een aantal marketingtools geïmplementeerd. Een van de tools herkent gedragingen van internetgebruikers en kan op basis daarvan advies geven over welke reclame aan een bezoeker moet worden getoond.

Daarnaast zorgt een upselling tool ervoor dat Datona pop-ups kan tonen in de shop, zoals ‘dit product is 3 minuten geleden voor het laatst besteld’, of ‘andere mensen keken ook naar…’. De bedoeling is om mensen te triggeren om over te gaan tot aanschaf. Nadat wij deze plug-and-play functionaliteiten op de site hadden geïmplementeerd, kon Datona ze zelf configureren.

Best verkocht en populair

Op de homepagina zijn de categorieën ‘best verkochte producten’ en ‘populaire producten’ prominent in beeld gebracht. Ook hierdoor wordt de klant getriggerd om door te klikken. Datona test momenteel of de conversie hierdoor stijgt.

Bedankt voor je aankoop, en nu?

De bedankpagina, waar je als bezoeker terecht komt als je een bestelling hebt geplaatst, is geoptimaliseerd. Er staat daar nu een korte toelichting over wat er gaat gebeuren nu de bestelling is geplaatst. Dit geeft klanten meer vertrouwen.

 

 

Optimalisatie in goed overleg

Bij de MOOS gaat het vooral om optimalisatie van een webwinkel. Nog beter, nog sneller, nog duidelijker en vooral: nog meer conversie. Dat is vaak een kwestie van testen, verschillende mogelijkheden uitproberen, verbeterpunten bespreekbaar maken en natuurlijk goed luisteren naar wat de klant wil. Voor Datona gaat MediaCT binnenkort een functionaliteit implementeren om de site nog sneller te maken, om nog een voorbeeld te noemen. Als gebruiker zie je daar niet veel van, behalve dat je sneller navigeert, maar door al die kleine verbeteringen wordt de site als geheel steeds beter. We staan daarbij voortdurend met de mensen van Datona in contact. MediaCT waardeert de plezierige samenwerking met deze klant enorm en kan niet wachten om samen met Datona de volgende stap te zetten.

 

 

Heeft u een e-commerce vraagstuk?