Gallagher Europe elektrische afrastering

Wereldwijd de meest krachtige elektrische afrasteringen

Gallagher, wereldwijd marktleider op het gebied van elektrische afrasteringen, is groot geworden door klanten te adviseren over kwaliteitsproducten via een uitgebreid dealernetwerk. Er was behoefte aan een robuuste, toekomstbestendige website waarmee het online kanaal verder kon worden benut. De vele dealers met hun knowhow en jarenlange ervaring spelen daarin een belangrijke rol. Behalve Gallagher zelf staan zij de klanten bij met raad en daad. Gallagher koos MediaCT als partner om de nieuwe site te realiseren.

De wensen van Gallagher Europe

Gallagher heeft veel ambities en dat kwam duidelijk naar voren in de wensen voor de website. Om te beginnen wilden ze een internationale en informatieve site waarin ze hun eindgebruikers door de gehele customer journey, van oriëntatie naar installatie of onderhoud, kunnen adviseren. De informatie wilde Gallagher vooral interactief en op maat aanbieden. De uitgebreide keuzehulp is hier een goed voorbeeld van: die genereert voor de zoekende eindgebruiker een gedegen advies op maat voor de best passende oplossing in zijn situatie. In verband met gebruik in heel Europa moest de site in verschillende talen worden opgeleverd.

Waarom Magento?

Gallagher heeft een strategische keuze voor Magento gemaakt omdat het open-source platform vrijheid biedt. Het wordt wereldwijd doorontwikkeld en er is geen sprake van een zogenaamde ‘vendor lock-in’. Ook de vele mogelijkheden voor doorontwikkeling van de website spraken hen bijzonder aan. Gallagher Europe heeft namelijk nog heel wat plannen op het gebied van groei en ontwikkeling.

De keuzehulp

Het was een groot project waarbij we met de keuzehulp en de koppelingen met de verschillende systemen aan de achterkant voor een grote technische uitdaging stonden. Een klant die zijn product wil samenstellen, doorloopt een aantal stappen waarbij hij vragen beantwoordt als ‘welke dieren wil je binnen of juist buiten de afrastering houden, wat zijn de afmetingen van je land, hoe veel hoeken zitten erin, hoe veel doorgangen moeten er komen’. Je kunt zelfs Google Maps gebruiken om je land op te meten. Alle gegevens gaan naar Magento, waar ze worden gecombineerd en waar indien mogelijk drie adviezen worden gegenereerd (voor 10, 15 en 25 jaar garantie). De keuzehulp is gekoppeld aan de productdatabase van Gallagher Europe. Als de eindgebruiker de oplossing wil aanschaffen, kan hij deze via de site bestellen en voor een dealer in de buurt kiezen om de bestelling daar binnen 2 dagen op te halen en te betalen.

De keuzehulp is zelf ook configureerbaar. En toekomstbestendig, want Gallagher Europe kan dieren, afmetingen, materialen, producten, berekeningen enz. toevoegen. Dit is geen bestaande functionaliteit binnen Magento; de keuzehulp is geavanceerd maatwerk. Gallagher Europe had uitgebreide berekeningen gemaakt die MediaCT heeft omgezet in code voor Magento. De combinatie van logica en berekeningen zorgde voor een zeer complexe code. En dan te bedenken dat we zelfs drie keuzehulpen hebben ontwikkeld: voor een volledig elektrische afrastering, voor schrikdraadapparaten en voor zonnepanelen. Het grote voordeel van de keuzehulp is dat Gallagher daarmee op een laagdrempelige manier bezoekers uitvoerig adviseert en daarbij de mogelijkheid biedt om de producten eenvoudig te bestellen en op te halen bij een dealer in de buurt.

Bianca de Haan - Gallagher Europe

"Dit was een complexe klus in twee opzichten: ten eerste vanwege ons type producten, waarover we klanten graag een goed advies willen meegeven en ten tweede vanwege het internationale karakter van de website, waardoor er verschillen in talen, valuta’s, warehouses en btw-structuren een rol speelden. Complimenten voor MediaCT met dit prachtige resultaat."

− Bianca de Haan, Marketingmanager bij Gallagher Europe

Internationaal en informatief

Het was belangrijk dat het Magento-thema goed werd uitgewerkt en dat alle talen en alle content goed werden gelinkt. Gallagher Europe wilde dat de website veel interactieve informatie biedt, vooral voor consumenten die weinig weten over afrastering. Gallagher Europe heeft dan ook een enorme hoeveelheid content geproduceerd, waarbij MediaCT steeds advies heeft gegeven om ervoor te zorgen dat alles goed op de site kwam. Omdat elke situatie locatie-specifiek is, kon niet alle content lukraak in elke site worden geplaatst. Neem alleen al de valuta. Zit een bezoeker in Engeland en kiest hij de Engelse site, dan moet er in ponden worden gerekend. Zit de bezoeker op het vasteland en kiest hij de Engelse site, dan moet hij euro’s zien. Alle content is dus configureerbaar. Wij hebben de taalinstellingen zodanig geautomatiseerd dat Gallagher efficiënt de content kan invoeren door onder andere variabelen en blokken in te stellen, die per land kunnen verschillen.

Afhalen en betalen bij de gewenste dealer

Het orderproces zou langs twee routes kunnen verlopen. De eerste is voor consumenten die voor het eerst met een afrasteringsklus te maken krijgen en naar een vakkundige dealer worden geleid die hen verder kan helpen met het geven van advies en/of het plaatsen van de afrastering. De tweede is voor klanten die te ver van een dealer verwijderd zitten en is dus vooral geschikt voor landen waar Gallagher niet over een dicht distributienetwerk beschikt. Zij kunnen een bestelling plaatsen en die thuis laten bezorgen. In dit project is alleen de eerste route gerealiseerd.
De dealers zijn ingedeeld in rayons. De klant komt aan de hand van zijn postcode bij een selectie van dealers uit en kan vervolgens zelf bepalen waar hij zijn bestelling wil afhalen en betalen.

Gallagher storeview op iPad

Koppelingen

Om het orderproces zo veel mogelijk te automatiseren, heeft MediaCT een koppeling gemaakt tussen Gallagher Europe’s productdatabases en orderdatabase enerzijds en Magento anderzijds. Ons eigen koppelplatform Aequalis, dat ervoor zorgt dat de datastroom tussen Gallagher’s ERP en Magento goed verloopt, moest worden uitgebreid om de twee productdatabases naar Magento te kunnen leiden, zodat we prijzen en voorraden konden combineren met productcontent.

Daarbij is het belangrijk om te weten dat de content voor de Zweedse website, om een voorbeeld te noemen, uit dezelfde database afkomstig is als die voor de Nederlandse site, maar toch anders is doordat het een vertaling is, en dat er bovendien warehouses in drie verschillende landen zijn van waaruit orders worden verzonden. Daar moet allemaal rekening mee worden gehouden. Als een bezoeker op www.gallagher.eu binnenkomt, bepaalt zijn geolocatie welke warehouse-voorraad op hem van toepassing is. De bezoeker kan overigens handmatig een andere voorraad laten tonen door het winkelzicht van een ander land te selecteren. Ook deze uitbreiding is maatwerk.

Samenwerking

De cultuur van Gallagher sloot goed aan op die van MediaCT. De prettige samenwerking en open communicatie verliepen hoofdzakelijk via directeur Sytie Dijkstra, projectmanager Bianca de Haan en online marketeer Sanne Bruining. De realisatie van de website bleek zo’n omvangrijke klus dat Sanne tijdens het project is aangenomen. Alle lof voor Gallagher Europe! Deze ontwikkeling past in de visie dat ze online verder willen.

Juran van Breukelen van MediaCT over Beaumotica

"De samenwerking is iets waar ik trots op ben. Het was indrukwekkend om te zien hoe het hele team zich inspande om tot een mooi resultaat te komen. We hebben een paar compleet nieuwe oplossingen gerealiseerd, zoals de configurator, en dat was best pittig. Het geeft een goed gevoel als je hele team daar de schouders onder zet en er 100% voor gaat."

− Juran van Breukelen, Client Services Manager bij MediaCT

"Onze strategie en onze visie op hoe we ons als Gallagher online willen positioneren zijn uitstekend vertaald door het team van MediaCT. Complimenten ook voor de manier waarop lastige vraagstukken als de configurator zijn aangevlogen door het team. Hun competentie, gecombineerd met de no-nonsense cultuur bij zowel MediaCT als Gallagher Europe, heeft zeker bijgedragen aan de uitkomst. Wij zijn trots op het resultaat."

− Sytie Dijkstra, Mede-eigenaar van Gallagher Europe

Toekomst

Er zijn zeker een aantal wensen voor de toekomst. De voornaamste is om de site optimaal in te richten voor de eindgebruiker. Daarom zullen we ons in eerste instantie richten op de optimalisatie van de site op basis van de statistieken die uit Magento en Google Analytics worden gegenereerd. De doorontwikkeling van de site van Gallagher wordt ingestoken op basis van de MOOS (MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service).

Bianca de Haan - Gallagher Europe

"MediaCT is een betrokken partij die kundige mensen in dienst heeft. Ze weten waar ze het over hebben en zitten goed op de bal. Bij het realiseren van onze wensen voor de toekomst maken wij graag gebruik van de expertise van MediaCT."

− Bianca de Haan, Marketingmanager bij Gallagher Europe

Wilt u ook een webshop laten ontwikkelen door MediaCT?

Neem contact op