case_header_jachensen.jpg
homepage-imac-mockup.jpg
jachensen-highstreet-mobile-app.jpg
492517266
default-bg.jpg
case_header_jachensen.jpg

Jac Hensen


Complete metamorfose van strategisch grote waarde

Lees de case

SCROLL DOWN

Jac Hensen


Complete metamorfose van strategisch grote waarde

Lees de case

Drie jaar geleden lanceerde herenmodespeciaalzaak Jac Hensen een webwinkel. Die liep best goed, maar droeg niet bij aan de zorgvuldig opgebouwde merkuitstraling van het bedrijf. Een website, een blog, een webwinkel en tien fysieke vestigingen in Oost-Nederland: Jac Hensen had het allemaal, maar de cohesie ontbrak. De moderetailer was op zoek naar een uniforme look and feel. Geen losse onderdelen en geen onderscheid tussen online en offline. MediaCT en designbureau Skybox gingen begin 2013 van start met de nieuwe installatie van het Magento-platform om deze wens te realiseren. In september ging de shop live. “Dit is een complete metamorfose die strategisch gezien voor ons van grote waarde is,” zegt Robin Hensen.

 

 

Awards & nominaties

 
Nominatie Magento Imagine Excellence Awards 2016

Nominatie Magento Imagine Excellence Awards 2016

Nederlands beste Winkelketen in herenmode 2016 - 2017

Nederlands beste Winkelketen in herenmode 2016 - 2017

ABN Amro: Cross Channel Award 2016 - 2017

ABN Amro: Cross Channel Award 2016 - 2017

 
homepage-imac-mockup.jpg

Offline én online persoonlijke aandacht voor de klant


Jachensen.nl is vernieuwd vanuit de visie een platform te bieden vol nieuwe mogelijkheden met dezelfde uitstraling die de retailer in zijn winkels nastreeft. Een holistisch geheel van online en offline service dus, waarbij klantvriendelijkheid, professionaliteit en laagdrempeligheid de uitgangspunten vormen. In de fysieke winkels van Jac Hensen zijn de mensen ontzettend belangrijk.
 

Offline én online persoonlijke aandacht voor de klant


Jachensen.nl is vernieuwd vanuit de visie een platform te bieden vol nieuwe mogelijkheden met dezelfde uitstraling die de retailer in zijn winkels nastreeft. Een holistisch geheel van online en offline service dus, waarbij klantvriendelijkheid, professionaliteit en laagdrempeligheid de uitgangspunten vormen. In de fysieke winkels van Jac Hensen zijn de mensen ontzettend belangrijk.
 

Klanten zijn het gezicht van Jac Hensen. Ook online vinden wij het belangrijk dat deze persoonlijke aandacht naar voren komt. Onze mensen zijn een gastheer en een stijladviseur, en dat gevoel wilden wij ook online verwezenlijken. Uiteraard kunnen onze mensen niet daadwerkelijk aanwezig zijn, maar via stylingtips, een chatfunctie, expertise en het maken van een afspraak per vestiging willen we de webwinkel toch een persoonlijk tintje geven en de service te bieden die de klant van ons verwacht.
— Robin Hensen, directeur van Jac Hensen
 

 

Omnichannel

Omnichannel is een nieuwe manier van kijken. Welk kanaal de klant ook gebruikt – computer, mobiel, fysieke winkel of reclamemateriaal – de content moet altijd op elkaar afgestemd zijn. De nieuwe webshop heeft een volledig geïntegreerde omnichannel retail benadering gerealiseerd door de koppeling met de fysieke winkels die in de webwinkel zichtbaar is.

jachensen-highstreet-mobile-app.jpg

Mobile shopping app


Binnen de strategie van Jac Hensen ligt de wens om via de beschikbare kanalen de beste koopervaring aan te bieden. Dus hoewel er al een succesvolle responsive website beschikbaar is, heeft Jac Hensen ook gekozen voor een mobile shopping app voor Apple en Android apparaten. Deze is gerealiseerd met onze m-commerce partner Highstreet. Zo’n webwinkel app geeft de gebruiker nog meer vrijheid bij het navigeren door de producten. Ook wordt het mogelijk om gebruik te maken van speciale functionaliteiten en technologieën die perfect aansluiten bij de mogelijkheden die een mobiel apparaat biedt. Zo kan de gebruiker direct afrekenen via de app van zijn bank en is het mogelijk om de gebruiker push berichten te sturen wanneer er bijvoorbeeld acties zijn.

Mobile shopping app


Binnen de strategie van Jac Hensen ligt de wens om via de beschikbare kanalen de beste koopervaring aan te bieden. Dus hoewel er al een succesvolle responsive website beschikbaar is, heeft Jac Hensen ook gekozen voor een mobile shopping app voor Apple en Android apparaten. Deze is gerealiseerd met onze m-commerce partner Highstreet. Zo’n webwinkel app geeft de gebruiker nog meer vrijheid bij het navigeren door de producten. Ook wordt het mogelijk om gebruik te maken van speciale functionaliteiten en technologieën die perfect aansluiten bij de mogelijkheden die een mobiel apparaat biedt. Zo kan de gebruiker direct afrekenen via de app van zijn bank en is het mogelijk om de gebruiker push berichten te sturen wanneer er bijvoorbeeld acties zijn.

Focus op de producten en design

De hoogwaardige productfoto’s geven de webshop de professionele uitstraling die bij Jac Hensen past en zorgen ervoor dat de producten volledig tot hun recht komen. De detailpagina van de diverse shopartikelen biedt de klant zo veel mogelijk informatie op een zo compact mogelijke manier.

 

Shop the look

De webwinkel moet een inspiratiebron voor de klant zijn. De tab Inspiratie en de optie Shop the look tonen combinaties van de verschillende producten en bieden de mogelijkheid de gewenste artikelen direct te bestellen. Klanten kopen namelijk net als in de fysieke winkel graag een complete set. De bezoeker wordt overigens niet afgeleid maar juist geïnspireerd door de verschillende sfeerbeelden die in de webshop worden neergezet. Bovendien kunnen klanten online om advies vragen. Hensen: “Dat sluit goed aan bij onze wens om de dialoog aan te gaan met onze klanten. Daarnaast kunnen bezoekers van de webshop gemakkelijk kleding en accessoires combineren.”

 
492517266

Online reserveren


Een nieuwe mogelijkheid in de webshop is het online reserveren. Voor als de klant twijfelt over de maat, toch eerst wil passen of zeker wil zijn dat de gekozen outfit in zijn maat aanwezig is in zijn favoriete filiaal. De gereserveerde kleding hangt klaar in het filiaal van zijn keuze en de reservering is geheel vrijblijvend. Een feature die al bekend is uit de elektronicabranche, maar nog redelijk nieuw binnen fashion. Een extra service voor de klant die helemaal past bij de gewenste visie: het gemak van online shoppen wordt gecombineerd met de warme service waarom het bedrijf bekend staat.

Online reserveren


Een nieuwe mogelijkheid in de webshop is het online reserveren. Voor als de klant twijfelt over de maat, toch eerst wil passen of zeker wil zijn dat de gekozen outfit in zijn maat aanwezig is in zijn favoriete filiaal. De gereserveerde kleding hangt klaar in het filiaal van zijn keuze en de reservering is geheel vrijblijvend. Een feature die al bekend is uit de elektronicabranche, maar nog redelijk nieuw binnen fashion. Een extra service voor de klant die helemaal past bij de gewenste visie: het gemak van online shoppen wordt gecombineerd met de warme service waarom het bedrijf bekend staat.

De checkout

Het afrekenproces is gericht op het verzamelen van klantinformatie op een zo vriendelijk mogelijke manier. Er worden suggesties gedaan voor eventuele extra aankopen, maar de klant kan ook eenvoudig doorklikken om zijn bestelling af te ronden. De focus ligt op de producten en een snelle afhandeling van de order. Laagdrempelig en snel wordt de klant door het checkoutproces geleid. Dit verlaagt het afhaakpercentage tijdens het afrekenen van een product. Bij een eerste bestelling wordt de klant gevraagd of de bestelling wordt opgehaald of bezorgd moet worden. Deze keuze wordt verder afgehandeld bij het afrekenen.

 

 
De bezoekers worden soepel begeleid naar het product waarnaar zij op zoek zijn. Voor bezoekers via een smartphone is het design zelfs zo aangepast dat zij ook op een klein scherm de producten of de informatie die zij zoeken gemakkelijk kunnen vinden. Ik ben enorm trots op deze webshop. Door het grote assortiment, de professionele productfoto’s en de gemakkelijke navigatie biedt deze shop een goede vertaling van de fysieke winkels van Jac Hensen naar een online shop.
— Jasper Zeinstra, E-commerce Developer bij MediaCT
 

 

Samenwerking met MediaCT

 

 
MediaCT is een creatief en meedenkend ontwikkelingsbureau, dat voor elk technisch vraagstuk met een gepaste oplossing komt. Hun flexibele instelling en streven naar succes hebben geleid tot een gebruiksvriendelijk, succesvol en onderscheidend e-commerce platform. Ook voor de doorontwikkeling van de webshop kunnen we rekenen op de professionele benadering van dit team.
— Robin Hensen, directeur Jac Hensen
default-bg.jpg

De toekomst


In ruim 35 jaar is er door Jac Hensen een schat aan ervaring opgedaan in alles wat mannen beweegt in mode en lifestyle. Jachensen.nl is nog volop in ontwikkeling. Het familiebedrijf wil zijn klanten leren kennen en een inspiratiebron voor hen zijn, ook online. Daarom ligt er een plan dat jachensen.nl je in de toekomst herkent bij een herhalingsbezoek en suggesties, tips en opmerkingen geeft die aansluiten bij je interesses. Wordt ongetwijfeld vervolgd dus.
 

De toekomst


In ruim 35 jaar is er door Jac Hensen een schat aan ervaring opgedaan in alles wat mannen beweegt in mode en lifestyle. Jachensen.nl is nog volop in ontwikkeling. Het familiebedrijf wil zijn klanten leren kennen en een inspiratiebron voor hen zijn, ook online. Daarom ligt er een plan dat jachensen.nl je in de toekomst herkent bij een herhalingsbezoek en suggesties, tips en opmerkingen geeft die aansluiten bij je interesses. Wordt ongetwijfeld vervolgd dus.
 

Heeft u een e-commerce vraagstuk?