03_simon_levelt.jpg
517044090
default-bg.jpg
03_simon_levelt.jpg

Simon Lévelt


Koffie en thee sinds 1817

Lees de case

SCROLL DOWN

Simon Lévelt


Koffie en thee sinds 1817

Lees de case

Simon Lévelt, een van de bekendste namen in de wereld van koffie en thee, had al een webwinkel, maar wilde een nieuwe shop waarmee ze klaar zouden zijn voor online groei. Aan de hand van een design van digitaal projectbureau ‘concept en zo’ realiseerde MediaCT de nieuwe winkel. De cijfers liegen er niet om: de online groei is na een half jaar verdubbeld.

 

 

Awards & nominaties

Nominatie Meet Magento Awards 2015

Nominatie Meet Magento Awards 2015


 

De wensen van Simon Lévelt

Een nieuw platform, een nieuw design. De wensen van Simon Lévelt hadden voornamelijk te maken met de functionaliteiten waarover ze wilden beschikken. De nieuwe webwinkel moest meer gericht zijn op verkoop. Het moest voor bezoekers heel eenvoudig zijn om producten te selecteren, vervolgens te kiezen voor klein- of grootverpakking en via een one-step-checkout af te rekenen. Ook was het de bedoeling om de fysieke winkels van Simon Lévelt elk een eigen pagina te geven, die via een store locator gemakkelijk te vinden waren.

simonlevelt_intro.png
 

 

Waarom Magento Enterprise?

Simon Lévelt voelde zich belemmerd door het gesloten platform waarop de oude webshop was gebouwd. Hun strategie is gericht op verdere groei en ontwikkeling; online groei past binnen hun visie. Ze wilden hun eigen producten kunnen beheren en uitbreiden, aanbiedingen kunnen promoten en vooral veel meer verkopen via de shop. Ze kozen voor Magento Enterprise vanwege het open-source karakter, omdat het een grote hoeveelheid functionaliteiten biedt en omdat ze met Magento hun marketingdoelstellingen veel sneller en beter konden realiseren.

517044090

De eerste resultaten...


"De shop is sinds september 2014 live. Als we de groei van vóór die tijd vergelijken met de cijfers van nu, is die verdubbeld sinds de migratie van de oude naar de nieuwe site zonder dat we daar überhaupt campagnes op hebben gezet."


− Marique Knijnenburg, Marketeer bij Simon Lévelt

De eerste resultaten...


"De shop is sinds september 2014 live. Als we de groei van vóór die tijd vergelijken met de cijfers van nu, is die verdubbeld sinds de migratie van de oude naar de nieuwe site zonder dat we daar überhaupt campagnes op hebben gezet."


− Marique Knijnenburg, Marketeer bij Simon Lévelt

Koffie-/theeconfigurator

In de webwinkel zijn koffie, thee en allerlei gerelateerde producten te koop. Uniek voor de webwinkel van Simon Lévelt is dat de koffie vers gemalen wordt naar de wensen van de klant. Als je als bezoeker je favoriete koffie wilt bestellen, kun je daarom kiezen uit zeven verschillende malingen (of gewoon in bonen). Het koppelplatform Aequalis van MediaCT zorgt ervoor dat de datastroom tussen het ERP van Simon Lévelt en Magento goed verloopt.

 

 
Het ontwikkelen van deze configurator was een mooie uitdaging. We hebben hiervoor een flexibele, gebruiksvriendelijke oplossing ontwikkeld die naadloos integreert met de bestaande processen in de backoffice.
— Klaas Sangers, Software Architect bij MediaCT
 

 

Cadeauservice

Aan de winkelwagenpagina van Simon Levélt is een cadeauservice toegevoegd. Daar is door MediaCT veel tijd en aandacht aan besteed. Alles in de cadeauservice is maatwerk, geheel naar wens van Simon Lévelt. De bezoeker kan producten selecteren, ze mooi laten inpakken en er een berichtje bij doen. Als aardig extraatje heeft de webwinkel van Simon Lévelt een one-step check-out, oftewel één pagina waarop je alle benodigde gegevens kunt invullen voor je bestelling, waarna je met een druk op de knop klaar bent.

 
 

 
 

Store locator

De fysieke Simon Lévelt-winkels worden weergegeven op een kaartje, met een zoekveld erbij waarin de bezoeker zijn locatie ingeeft en de dichtstbijzijnde winkels te zien krijgt. Elke winkel heeft een eigen pagina met bijvoorbeeld de openingstijden, informatie over het assortiment, nieuws en een agenda. Zo zijn de winkeleigenaren ook betrokken bij de webshop. Je kunt via de webwinkel niet een bestelling plaatsen in een fysieke winkel, maar je kunt wel je bestelling daar afhalen als je dat selecteert.

 

 

Orderproces

Het orderproces is gedeeltelijk geautomatiseerd. De webshop bestelt dagelijks intern bij het magazijn. De medewerkers van de webwinkel selecteren in Magento de orders om de volgende dag af te handelen. Voor deze hele verzameling orders kunnen zij nu in één keer een picklijst printen met daarin de juiste hoeveelheden en een aanduiding of het om klein- of grootverpakkingen gaat. Deze interne bestelling staat dan de volgende ochtend klaar om te verwerken. Deze aanpassing heeft een flinke tijdwinst opgeleverd.

Koppeling voor producten en orders

Producten zijn in klein- en grootverpakking te bestellen. In de Simon Lévelt-database is er één artikelnummer voor beide formaten, terwijl Magento er twee artikelnummers voor nodig heeft, omdat het nu eenmaal om twee verschillende dingen gaat. MediaCT heeft codes geschreven voor de klein- en de grootverpakking en vervolgens een pagina voor gegroepeerde producten ontwikkeld, waar de beide varianten uiteindelijk samenkomen. Dat hebben we zo gedaan, dat de database van Simon Lévelt niet veranderd hoefde te worden: alles wordt omgezet aan de Magento-kant. Is er iets besteld, dan worden de gegevens door de koppeling terugvertaald naar Simon Lévelt-waarden, zodat de logistiek medewerkers aan de back-end de juiste informatie binnenkrijgen.

default-bg.jpg

Samenwerking


De uitvoering van het front-end gedeelte vergde extra aandacht. Dat is logisch, want het design was gemaakt door een gespecialiseerd bureau, terwijl MediaCT gebonden is aan Magento en wat daarin mogelijk is. We moesten de balans vinden tussen onze kennis van Magento en de designkennis van het ontwerpbureau. In goed overleg hebben we een mooi resultaat neergezet. We hebben een sterke samenwerking opgebouwd met Simon Lévelt; inmiddels bevinden we ons in de fase van doorontwikkeling.

Samenwerking


De uitvoering van het front-end gedeelte vergde extra aandacht. Dat is logisch, want het design was gemaakt door een gespecialiseerd bureau, terwijl MediaCT gebonden is aan Magento en wat daarin mogelijk is. We moesten de balans vinden tussen onze kennis van Magento en de designkennis van het ontwerpbureau. In goed overleg hebben we een mooi resultaat neergezet. We hebben een sterke samenwerking opgebouwd met Simon Lévelt; inmiddels bevinden we ons in de fase van doorontwikkeling.

Toekomst

De optimalisatie van de site van Simon Lévelt wordt ingestoken op basis van de MOOS (MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service). Simon Lévelt is momenteel de vele functionaliteiten van Magento Enterprise aan het ontdekken. Ze willen degelijk te werk gaan en eerst deze nieuwe webwinkel goed op de rit hebben, het team uitbreiden en vooral focussen op de online marketing. Maar er zijn zeker wel wensen voor de toekomst, want Simon Lévelt wil doorontwikkelen. Zo willen ze graag een B2B-shop en een interne shop realiseren. Verder wordt gesproken over het verbeteren van de zoekfunctie en een chatfunctie zodat bezoekers real-time advies kunnen vragen.

 
We zijn tevreden met deze nieuwe webwinkel. Het komende jaar willen we ons richten op versteviging van deze basis en alle voordelen van het huidige platform benutten. Daarna gaan we zeker bekijken hoe we de site verder kunnen optimaliseren.
— Marique Knijnenburg, Marketeer bij Simon Lévelt
 

 

Heeft u een e-commerce vraagstuk?